صبر ایران در طول تاریخ انقلاب همراه با تلاش و ایستادگی بوده است

رجبی معمار اظهار داشت: صبری که خداوند بر آن تاکید دارد یک صبر منفعلانه نیست بلکه صبری همراه با استقامت و تلاش برای رشد و حرکت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی آثار تواصی به صبر و استقامت در موفقیت و پیروزی ملت ایران و با حضور امیرحسین رجبی معمار، کارشناس مسائل سیاسی به روی آنتن رفت.

امیرحسین رجبی معمار با بیان اینکه صبر و استقامت در ایران یک ریشه تاریخی دارد گفت: نباید بین ایران و اسلام گسست ایجاد کرد زیرا ایران همواره در طول تاریخ یک زنجیره به هم پیوسته بوده و کم کم زنگارها از این آب روان جدا شده و به شکل امروز یعنی جمهوری اسلامی و با رهبری داهیانه امام خامنه ای رسیده است.

وی با اشاره به قرآن و اینکه در سوره ها و آیات متعدد خداوند متعال بر صبر و استقامت تاکید کرده است، اظهار داشت: صبری که خداوند بر آن تاکید دارد یک سبز منفعلانه نیست بلکه صبری همراه با استقامت و تلاش برای رشد و حرکت است. در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نیز هرگاه از صبر سخن می گوییم منظور صبر همراه با تلاش، مقاومت و ایستادگی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه اگر موضوع صبر در دستور مقامات جمهوری اسلامی ایران در طول 42 سال گذشته نبود به طور قطع کشورمان در برهه‌های زمانی مختلف وارد چالش های منطقه ای و فرامنطقه ای می شد بیان کرد: در جنگ آمریکا با افغانستان و عراق اگر استراتژی ایران صبر نبود، ممکن بود هزینه‌های زیادی در آن زمان و آینده برای کشور ایجاد شود. هدف دشمنان وارد کردن ایران در یک بازی پیچیده بود اما با صبر داهیانه و راهبردی که از سوی رهبر معظم انقلاب اتخاذ شد این هدف دشمنان محقق نشد.

رجبی با تصریح بر اینکه مردم ایران در مقاطعی که نیاز بوده است با صبر و بصیرت زیاد پل های پیشرفت و توسعه در آینده را احداث کردند گفت: صبر و استقامت مردم ایران در طول این 42 سال گذشته باعث شده است به پیروزی های بسیار زیادی دست یابیم. اگر در حوزه‌های علمی و راهبردی و بین الملل حضور مردم در پای صندوق های رای نبود و یا همراهی آن ها در کنش های سیاسی و اجتماعی وجود نداشت، امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل قدرت و اقتدار لازم را نداشت.

این کارشناس مسائل سیاسی از صبر همراه با بصیرت به عنوان کلید اصلی پیشرفت و عبور از مشکلات یاد و عنوان کرد: یکی از نتایج مهم این صبر را میتوان در پیشرفت های علمی دید به طوری که ایران جزو کشورهای پیشرو در این حوزه محسوب می‌شود.

کد خبر 1038632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha