فلسفه وجودي سپاه حفظ دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامي است

جاسمی ، گفت: فلسفه وجودي سپاه پاسداران، حفظ دستاوردها و اهداف مورد نظر انقلاب اسلامي است و آنچه هویت اصلی سپاه را تشکیل می دهد مردمی بودن آن است.

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تبریک سوم شعبان المعظم روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام گفت: پاسداران کسانی هستند که علی‌رغم همه انگیزه‌هایی که در دنیای مادی امروز برای جوانان وجود دارد، لباس عفاف و تقوا پوشیدند، به استقبال معنویات رفتند، برای خدا قدم در میدان گذاشتند و هرجا هرچه از وجودشان لازم بود از جانشان، سلامتی شان و حضورشان در میان خانواده؛ که اینها نعمتهای خدا است همه را تقدیم کردند.

 

وی بابیان اینکه پاسداران، همراهان راستين مردم هستند و براي اسلامي مي ‏كوشند كه محبوب دل مردم است خاطر نشان کرد: آنچه هويت اصلي پاسداران را تشكيل مي‏ دهد، مردمي بودن آنان است. يعني هيچ‏گونه فاصله ‏اي ميان پاسداران و مردم وجود ندارد و آنان از بطن توده‏ ها جوشيده ‏اند. 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم با اشاره به خصوصیت و شخصیت پاسدار ، افزود: پاسدار كسي است كه در حساس ‏ترين لحظه‏ هاي تاريخ، از ميان خلق برمي ‏خيزد و همچون دژي مستحكم، مردانه و شجاعانه براي رسيدن به حق و حقيقت و حفظ جامعه از سقوط و تباهي، گام برمي‏ دارد و پاسداري معناي گسترده ‏اي دارد؛ پاسداري از مرزها، پاسداري از ارزش‏ ها، پاسداري از جامعه اسلامي، پاس داري از نفس  است.

 


جاسمی تصریح کرد: پاسداري گاه با نيروي بازو و گاه با سخن گفتن و بيان حقايق صورت مي ‏گيرد. پاسدار انقلاب اسلامي، تنها يك لفظ نيست.بلکه يك واقعيت است. بدين معنا كه اگر كسي بخواهد برخلاف مسيراسلام عملي انجام دهد، وظيفه هر مسلماني است كه از اسلام و ارزش ‏هاي اسلام پاسداري كند. به تعبير امام خميني رحمه‏ الله: «پاسداري از اسلام و قرآن كريم، همان صراط مستقيمي است كه در نماز از خدا طلب مي ‏كنيم.

 

وی تاکید کرد: پاسدار بودن فقط به داشتن لباس و نشان نظامي نيست. مرزبانان كشور، نيروهاي انتظامي، دانشمندان عرصه علم و پژوهشگران، هر يك از كيان و استقلال و شرف كشور دفاع مي ‏كنند و پاسدار به شمار مي ‏آيند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم افزود:  امام خميني (ره)،که پاسدار و پاسداري را ادامه زنجيره نبوت و امامت از حضرت آدم عليه ‏السلام تا حضرت محمد (ص) و از حضرت محمد (ص) تا امام حسين (ع)و از امام حسين (ع) تا انقلاب مهدي و برپايي كامل حكومت عدل الهي مي ‏داند و پاسدار را پاسدار حق و قرآن و اسلام برمي ‏شمارد. ايشان، پاسداران را سربازان خدا و سربازان امام زمان معرفي مي ‏كند. امام خميني رحمه ‏الله، پاسداري از اسلام را بالاترين پاسداري مي‏ داند و آشكارا به پاسداران دستور مي‏ دهد كه اسلام را حفظ كنند و به نسل آينده انتقال دهند.

 

جاسمی  گفت:انقلابي كه ريشه ‏هاي فساد و وابستگي را قطع و نهال پاك ايمان و استقلال را در كشور و در دل امت ايران، بارور و با رحمت ولايت، آن را آبياري كرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوره ‏هاي گوناگون زماني، درگير مبارزه با انواع توطئه ‏ها و تهديدهاي دشمنان بر ضد انقلاب اسلامي بوده و براي خنثي‏ سازي آنها تلاش كرده است.
 

 

وی در پایان به اشاره به سخنان معمار کبیر انقلاب  اظهار کرد: پاسداران، از اركان كشور هستند؛ مجاهداني كه هم در پشت جبهه ‏ها و هم در جبهه‏ هاي نبرد عليه كفار مجاهدت مي‏ كنند. پاسداران، همان مجاهدان في سبيل‏ اللّه‏ هستند كه مقامشان بزرگ ‏تر از آن است كه گوهر زيباي عمل خود را به عيار پست دنيا محك بزنند. آنان، فرزندان دفاع مقدس و پرچم‏ داران عزت مسلمين و سپر حوادث كشورند.

 

کد خبر 1038662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha