دستگاه قضا به دنبال مچ گیری از مسئولان نیست

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ تفاوتی در دستگاه قضا بین شیعه و سنی وجود ندارد، گفت: دستگاه قضا به هیچ وجه به دنبال مچ گیری از مسئولان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، « ابوالفضل احمد زاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: پلمب ها به راحتی باز نمی شود بلکه واحدهای متخلف یک تعهد قضایی می دهند.

 

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعطیلی صنوف به مدت زیاد سبب بیکار شدن افرادی می شود که این با حقوق  عامه منافات دارد؛ رویکرد ما در سال جدید به گونه ای خواهد بود که واحد صنفی که  تعهد و تذکر داده اگر مجددا ارتکاب به تخلف شود اعلام جرم نسبت به آن واحد صنفی می شود.

 

احمد زاده تصریح کرد:  در برخی از مواردی که ورود پیدا می کنیم وظیفه ذاتی ما نیست بلکه قصور و کم کاری برخی از دستگاه های اجرایی است.

 

وی افزود: فقط به مرکز شهر زاهدان توجه نداریم بلکه به حاشیه های آن می پردازیم که در این زمینه گروه های جهادی را شناسایی کرده ایم.

 

دادیار حقوق دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه40 اقدام در زمینه احیای حقوق عامه در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است، تصریح کرد:جلسات متعددی با شهرداری  داشته ایم و جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را گرفته ایم.

 

احمد زاده گفت: افراد تحصیلکرده را همراه خودمان و گروه های مرجع را شناسایی کرده ایم.

 

وی افزود: تصمیمی که در جلسات گرفته می شود مختص زاهدان نیست بلکه دایره آن به پهنای استان است.

 

 دادیار حقوق دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: غیر آنچه که تکلیف قانونی و شرعی ما است کار دیگر انجام نمی دهیم.

 

وی با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان همراه ما باشند، افزود: دستگاه قضا به هیچ وجه به دنبال مچ گیری از مسئولان نیست.

 

دادیار حقوق دادسری عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازدیدهای سرزده در سال آینده منظم تر ادامه خواهد داشت، ادامه داد: گاهی ورود قهری خواهیم داشت؛ هیچگاه کرامت انسانی را لکه دار نمی کنیم؛ هیچ تفاوتی در دستگاه قضا بین شیعه و سنی وجود ندارد و نگاه دینی است.

کد خبر 1038732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha