احداث دانشکده داروسازی در کردستان

مهدی فرشادان از احداث دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و گفت: مجوز این دانشکده دریافت شده است و دانشجویان این رشته بدون مهاجرت به سایر استان‌ها در کردستان می‌توانند در استان تحصیل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان به احداث بیمارستان کامیاران اختصاص یافت اما با کم‌کاری‌های علوم پزشکی کردستان هیچ اتفاقی نیفتاده و برخی مسئولان نمی‌خواهند این بیمارستان در کامیاران احداث شود.

 

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای احداث بیمارستان در کامیاران اعلام کرد: علی‌رغم عدم تمایل مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مناقصه احداث بیمارستان کامیاران برگزار شد و اردیبهشت‌ماه سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی همچنین از احداث دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و گفت: ساخت این دانشکده در بودجه ۱۴۰۰ ردیف گرفت و اقدامات لازم برای تاسیس آن تا حد زیادی پیشرفت دارد.

 

به گفته فرشادان، نمایندگان مجلس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی را مدیریت خواهند کرد که فرشادان، زندیان و رحیمی از نمایندگان استان هیات نظارت استان را تشکیل می‌دهند که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.



وی افزود: ثبت نام کاندیداهای انتخابات به اتمام رسید و تاکنون یک‌هزار و هفتاد نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۱۲ نفر در سنندج ثبت نام کرده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه نقش موثری در انتخابات دارند و می‌توانند مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

 

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره موضوع بودجه ۱۴۰۰ یادآور شد: کمیسیون بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت و اشتغال اختصاص داد که در قالب‌های مختلف و زیرنظر ادارات جذب و هزینه خواهد شد و این به میزان توانمندی ادارات استان برمی‌گردد که از وزارتخانه‌های متبوع مطالبه و جذب کنند.

 

فرشادان با اشاره به اینکه کردستان برای جذب این بودجه در رده سوم قرار گرفت، اضافه کرد: در اصلاح ساختار بودجه، جدای از شاخص‌های معین، معکوس درآمد سرانه و نرخ بیکاری به سایر شاخص‌های استان‌های محروم و دریافت‌کننده بودجه محرومیت‌زدایی اضافه شد که یک‌‌هزار میلیارد تومان از این ردیف به سرجمع اعتبارات استان اضافه خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: کل اعتبار سال ۹۹ کردستان ۹۰۰ میلیارد تومان بود و قطعا اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی تحولی در مباحث عمرانی کردستان ایجاد می‌کند.

 

وی اعلام کرد: ۲۶۰۰ میلیارد تومان تملک‌دارایی در سال ۱۴۰۰ مصوب شده هست که هزینه خواهد شد.

 

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال‌هاست موضوع راه‌آهن پیگیری می‌شود اما امسال ردیف بودجه آن به راه‌آهن تهران - همدان - سنندج و مرز باشماق تغییر یافته و قرار است این مسیر به مرز باشماق برسد و این در توسعه استان و مباحث توریستی تاثیرگذار خواهد بود. 

 

این به گفته فرشادان؛ علی‌رغم وجود هشت درصد آب‌های کشور در کردستان، اما تنها ۱۲ درصد اراضی کشاورزی استان آبی است و با پیگیری‌های انجام شده توانستیم تخصیص آب را به ۹۶ هزار هکتار برسانیم.

 

وی اذعان کرد: جدای از ۱۰۰ میلیارد تومان که برای انتقال آب از سد آزاد به منظور تامین آب شرب سنندج اختصاص یافت، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر در بودجه ۱۴۰۰ به آن اختصاص یافته است.

 

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی کردستان از خبرنگاران برای نشان دادن و شفاف‌سازی تمام گیروگرفت‌ها و مسائل استان تقدیر کرد و افزود: اگر از رسانه‌ها و خبرنگاران حمایت شود پایه‌های دموکراسی قوی‌تر می‌شود و لذا همه باید از انتقاد سازنده استقبال کنیم و بنده به انتقاد درست ایمان دارم و برای حل مشکل قدم برداشته‌ام.
 

کد خبر 1038817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha