بیش از دو هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می شوند

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیش از دو هزار معلم و فرهنگی استان تا سال تحصیلی آتی بازنشسته می شوند و باید از چرخه خدمت خارج شوند.

"اسماعیل محمددوست" به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آتی 700 معلم کم دارد که البته برخی از بازنشسته ها ممکن است در کلاس ها به کار گرفته شوند.

 

 

 

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: برای جبران کمبود نیروی معلم، امسال 344 نفر نیرو از طریق ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شده و از مهرماه مشغول به‌کار شدند، همچنین روحانی وظیفه 41 نفر و  سرباز معلم هم 36 نفر جذب شدند.

 

 

 
محمدددوست افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، جذب نیروی حق التدریس و پیش دبستانی ها، باید سه ساله انجام شود اما در این استان این اقدام یک ساله انجام شده است.

 

 


مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: مجوز جذب 853 نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان گرفته شده که برای 441 نفر اخیرا و 412  نفر هم طی چند ماه قبل مجوز دریافت شده است.

 

 


وی با بیان اینکه تنها استان هستیم که تمام مجوز برای جذب افراد را محقق کرده و نیروها به کار گیری شده اند، گفت: این افراد برای آموزش به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده اند.

 

 


وی درباره جذب نیرو از طریق ماده 28 گفت: سهم استان جذب 288 نفر است و اکنون 624 نفر پذیرفته شده، در مرحله انجام مصاحبه هستند.

 

 


محمدددوست افزود: برای جبران کمبود نیروی انسانی، تلاش داریم تا سهم استان از جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان دو برابر شود. 

 

 


مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در این زمینه قول های شفاهی داده شده و ما پیگیر هستیم تا محقق شود.

 

 

 

کد خبر 1039184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha