تقویت دولت‌های منطقه سیاست اصلی ایران در غرب آسیا است

مقتدایی با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برای همگان روشن و واضح است، اظهار کرد: سیاست منطقی ایران در غرب آسیا تقویت دولت‌‌های مشروع و قانونی کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص رایزنی‌های سیاسی ایران و درباره مسائل غرب آسیا با عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مقتدایی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه روسیه به عربستان، قطر و امارات در چند روز گذشته گفت: لاوروف در این سفرها مجموعه ‌ای از فعالیت ‌هایی که کشورهای مورد اشاره در حال انجام هستند را رصد کرده و گزارشی در این زمینه تهیه کرده است. بنابراین ضرورت داشت جمهوری اسلامی ایران نیز مجموعه‌ای از رایزنی‌ها و جلسات را در این ارتباط با طرف‌های روسی برقرار کند.

وی با اشاره به جلسه اخیر سفیر ایران در روسیه با مقامات این کشور، آن را در راستای سیاست‌های منطقه ‌ای جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه که نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و کشورهای عربی است، نشست مهمی را برگزار کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره محتوای این جلسه بیان کرد: روابط دوجانبه و چگونگی تداوم همکاری‌‌ها میان ایران و روسیه و مسائل و راهکارهای برون رفت از مشکلات منطقه غرب آسیا در نشست سفیر ایران با طرف ‌های روسی مطرح شد.

مقتدایی با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برای همگان روشن و واضح است اظهار کرد: سیاست منطقی ایران در غرب آسیا تقویت دولت ‌های مشروع و قانونی کشورهای منطقه و جلوگیری از ورود نیروهای فرامنطقه ‌ای است. این سیاست نه تنها در غرب آسیا که در همه کشورهای جهان توسط جمهوری اسلامی ایران پیگیری و دنبال می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس روابط دوستانه با همسایگان را محور فعالیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: سالیان سال است که همکاری‌های مشترک و اثرگذاری میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود داشته و دارد و به طور مشخص در سال‌های اخیر شاهد نقش سازنده روسیه در کشور سوریه بوده‌ایم. طبیعی است که روسیه به عنوان شریک جمهوری ایران اهداف مشترکی با کشورمان دارد و به همین جهت ایران نیز باید رابطه مستحکمی با کشور روسیه داشته باشد.

کد خبر 1039198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha