ارومیه بالاترین آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر را دارد

جواد آقازاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که بیش از ۵۰ درصد این تعداد در مرکز استان، ارومیه بود.

«جواد اقازاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۲ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی مبتلا شده بودند که نشان دهنده سهم زیاد بستری شدگان نسبت به مبتلایان بود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزود: با اضافه شدن ۷۸ بیمار کرونایی دیگر، کل بستری های ناشی از سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۴۷۴ نفر رسید که از این تعداد، ۲۶۰ نفر مشکوک و ۲۱۴ نفر مبتلا هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین از کل بستری شدگان، ۱۴۷ نفر شامل ۳۱ درصد آنان در بخش مراقبت های ویژه بوده و ۳۳ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

 

این مسوول از فوت یک نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در مهاباد طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با اضافه شدن این فرد، کل فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به سه هزار و ۷۲۲ نفر افزایش یافت.

 

آقازاده تصریح کرد: رعایت پروتکل ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و دوری از دورهمی های خانوادگی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

کد خبر 1039790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha