ضرورت نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های کشاورزی در جهرم

تقی خانی گفت: نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های کشاورزی و جلوگیری از انتقال آب به اراضی غیر تحت شرب از اهداف اصلی مدیریت امور آب شهرستان جهرم در سال جدید است.

«حسین تقی خانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در حال حاضر با توجه به توسعه روزافزون جوامع، آب به عنوان یک مسئله جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیر امور آب شهرستان جهرم افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در اقلیم خشک و نیمه خشک و محدودیت منابع آب رو به رو بوده باید قدر و ارزش این منبع حیاتی را بیش از پیش دانست.

 

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده منابع آب شهرستان جهرم صرف توسعه باغات شده است، تصریح کرد: این امر موجب کاهش شدید سطح آب زیر زمینی و کسری سالیانه مخازن زیر زمینی شده و از این رو کشاورزان و باغداران پر تلاش نقش اساسی در صرفه جویی و مصرف بهینه این نعمت خدادادی دارند.

 

تقی خانی با اشاره به اینکه اولویت شرکت آب منطقه‌ای فارس تامین آب شرب شهرستان و صنایع اساسی به جهت جلوگیری و کاهش قطع آب شهر و صنایع شهرستان است، عنوان کرد: دست یابی به این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و شوراها و دهیاران شهرستان است.

 

مدیر امور آب شهرستان جهرم با اشاره به اینکه در سال جدید تمام تلاش خود را در جهت حفظ منابع آب شهرستان به کار می بندیم،‌ گفت: در این راستا نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های کشاورزی و جلوگیری از انتقال آب به اراضی غیر تحت شرب از اهداف اصلی این نهاد است.

کد خبر 1039911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha