اجرای ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی در نیمه شعبان/ توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم

حجت الاسلام رستمی از برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و مذهبی همزمان با نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت امام زمان(عج) در نقاط مختلف این استان خبر داد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در راستای گرامیداشت نیمه شعبان و ترویج فرهنگ مهدویت برنامه های متنوعی در سطح استان پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام «حشمت الله رستمی» تصریح کرد: در آستانه خجسته میلاد امام عصر (عج) و به منظور ایجاد فضای شور و نشاط معنوی در جامعه، سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی، موسسات و تشکل های فرهنگی با برنامه ریزی مناسب بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی در سطح استان اجرا می کنند.

 

وی تصریح کرد: آذین بندی معابر و مساجد، راه اندازی ایستگاه های صلواتی، راه اندازی هیئات سیار خودرویی و پخش مولودی و اهداء هدایا،  سرکشی و دیدار با خانواده های محترم شهدا،  توزیع نان صلواتی در بیش از ۲۰ نانوایی، توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان، برگزاری مسابقات فرهنگ انتظار در شبکه استانی سیما و در فضای مجازی و  برگزاری مراسم جشن در مناطق آبی در صورت موافقت ستاد کرونا با رعایت ضوابط بهداشتی از جمله برنامه های گرامیداشت اایم مبارک نیمه شعبان است.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، تهیه و توزیع بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم،  پخش دعای فرج از مساجد،  راه اندازی پویش هرخانه یک یک هیئت مهدوی و  توزیع ۵ هزار  بروشور با موضوع انتظار و مهدویت را از دیگر برنامه های گرامیداشت نیمه شعبان در این استان برشمرد.

 

حجت الاسلام رستمی یادآور شد: هدف از برگزاری این برنامه ها آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با امام عصر(عج) و تقویت فرهنگ انتظار و ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه است و  امیدواریم که عموم مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) با مشارکت در پویش ها و کمک های مومنانه زمینه تقویت و توسعه این فعالیت ها را فراهم نمایند.

 

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای مشارکت در اجرای این برنامه ها، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا تلاش شده است که برنامه های گرامیداشت جشن های نیمه شعبان در بستر فضای مجازی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

کد خبر 1040985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha