پول های جشن در نذر برای امام زمان (عج)

نیمه شعبان امسال و سال گذشته با توجه به شرایط سخت کرونایی، جلوه های دیگری به خود گرفت که پول و کمک های جشن ها نذر امام زمان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، تا پیش از فراگیری ویروس کرونا در کشور، نیمه شعبان در هر منطقه ای پر از جشن و حال و هوای دیگری بود اما این دو سال در راستای حفظ بهداشت عمومی این برنامه ها کمتر اما جلوه های متفاوتی در این روز شاهد بودیم.

 

نیمه شعبان امسال و سال گذشته با توجه به شرایط سخت کرونایی، جلوه های دیگری به خود گرفت که پول و کمک های جشن ها نذر امام زمان شد و بر این اساس بسته های معیشتی و یا خدمات حمایتی آماده و در بین اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

مساجد و تشکل های فرهنگی محور این حرکت های بزرگ بودند و مردم نیز مثل همیشه در این امر مهم مشارکت و همکاری داشتند که علاوه بر زیباسازی و ایجاد جلوه های جشن و شادی، برای سلامتی و رضایت امام زمان کارهای خیر نیز صورت گرفت.

 

این دسته از اقدامات رویکرد مثبت تری نسبت به گذشته داشت چرا که شهرها در برگزاری این جشن ها پر از زباله و بی نظمی نشدند و از طرفی هم علاوه بر ایجاد شور و نشاط خدمت به مردم و رفع نیازهای روز جامعه نیز مورد توجه قرار گرفت.

*توزیع گوشت بین نیازمندان توسط کانون‌های مساجد

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: همزمان با نیمه شعبان  یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت یک کیلو و ۵۰۰ گرمی در قالب پویش ملی نذر قربانی بین نیازمندان توسط کانون های مساجد این استان توزیع شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نیستانی» با بیان اینکه این پویش به صورت ملی برگزار می شود، افزود: کانون های مساجد اصفهان تا کنون در یک سال گذشته در سه مرحله  چهار هزار و 200 بسته گوشت گوسفند یک کیلو و 500 گرمی در بین نیازمندان توزیع کرده اند.

وی ادامه داد: این اقدام خودجوش و هماهنگ بین کانون های مساجد با هدف کمک به نیازمندان در شرایط سخت اقتصادی صورت گرفته که نقش مردمی و مشارکت اجتماعی داشته است.

 

*نورافشانی و جشن های خانوادگی در نیمه شعبان

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برنامه های امسال نیمه شعبان در این استان افزود: با توجه به شرایط بحرانی کرونا و لزوم قطع این زنجیره، فعالیت های متفاوتی پیش بینی و اجرا شده که نورافشانی و تزئینات و زیباسازی شهرها از جمله آن ها بوده است.

 

حجت الاسلام «رحمت الله اروجی» افزود: جشن های خانوادگی با حضور اعضای یک خانه از دیگر اقداماتی بوده که در هر منزل یک فضای شادی فراهم شده و این امر زنده مانده است.

وی ادامه داد: بسیاری از هیات های مذهبی و تشکل های مردمی فرهنگی نیز کمک های عمومی را برای رفع نیازهای جامعه مثل تهیه جهیزیه، توزیع بسته های حمایتی و کمک به افراد نیازمند صرف کرده اند.

 

*ابراز محبت به ائمه معصومین

 

ابراز محبت نسبت به ائمه معصومین از جایگاه مهمی برخورد دار بوده و همواره شیعیان به این موضوع نگاه ویژه و توجه خاصی داشته اند که باید جنبه های این موضوع بیشتر گسترش پیدا کند، که دوستداران خاندان عصمت و طهارت به  یاد داشته باشند ابزار توجهات می تواند در کمک برای گره گشایی از مشکلات جامعه باشد.

 

مراکز خیریه و نهادهای فرهنگی مثل کانون های فرهنگی و هنری مساجد علاوه بر برگزاری جشن ها به موضوع کمک به نیازمندان و رفع مشکلات جامعه در هر مقطع زمانی همت و تلاش ویژه ای داشته باشند.

 

کانون های مساجد و خیریه هایی مثل آبشار عاطفه ها در نیمه شعبان با دیدگاه کمک به نیازمندان و ابراز محبت به حضرت مهدی(عج) جشن و فعالیت های فرهنگی را اجرا کردند و در همین راستا نیز جریان های چاره جویی برای حل مشکلات منطقه خود نیز داشته اند.

 

کد خبر 1041425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha