دانشگاهیان برای استقلال فرهنگی در گام دوم تلاش کنند

دبیر قرارگاه جوانان اسلامی گفت: دشمنان انقلاب یک نقشه مهندسی فرهنگی برای ایران و غرب آسیا برنامه ریزی کردند که دانشگاهیان و مراکز فرهنگی باید از این نفوذ جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ظهیر حیدری نژاد، عضو شورای مرکزی و دبیر قرارگاه جوانان اسلامی، با برنامه «راه اینجاست» در مورد ابعاد استقلال و آزادی در بیانیه گام دوم مصاحبه کرد.

حیدری نژاد رها شدن ملت از بند تحقیر و استثمار را از ارزش های اسلامی و انقلابی در مورد آزادی بیان کرد و افزود: نقطه مقابل مفهوم آزادی اسلامی، آزادی غربی است که در آن خصلت های منفی، افسار انسان را به دست گرفته و در جهت منفی حرکت می کنند.

وی ضمن اشاره به مفاهیم استقلال و آزادی در بیانیه گام دوم که به عنوان عطیه الهی از آن یاد شده است، تصریح کرد: حکومت ها وظیفه دارند این دو ارزش را برای ملت تأمین کنند و نکته حائز اهمیت این است که در تفسیر این دو مفهوم اسلامی، افراط و تفریط جایز نیست.

حیدری نژاد با تأکید بر عدم وابستگی سیاسی و عقیدتی کشور به بیگانگان، گفت: استقلال سیاسی براساس هویت و منافع ملی و مستقل از اراده بیگانگان تعین می شود و مخاطبان ویژه این بیانیه که جوانان هستند باید با پیگیری خط فکری اسلامی انقلابی هویت خود را در ارتباط با انقلاب پیدا کنند.

عضو شورای مرکزی با بیان اینکه ممکن است به ظاهر، امری منفعت ملی داشته باشد اما در ارتباط با هویت ملی ملت ایران را به بیگانه وابسته کند، ادامه داد: استقلال فرهنگی که از فرهنگ گفتمان رایج در کشور برداشت می شود باید به خود متکی بوده و حتی بستری برای اشاعه به کشورهای دیگر فراهم کند و نکته ای که بارها توسط رهبری به آن تأکید شده حضور بانوان مسلمان با عفاف و حجاب در عرصه های مختلف است تا توان زن مسلمان ایرانی را به رخ جهانیان بکشند.

وی ضمن توصیه به دانشگاهیان و مراکز فرهنگی برای نفوذ در استقلال فرهنگی، اظهار کرد: دشمنان انقلاب نقشه مهندسی فرهنگی برای ایران و غرب آسیا برنامه ریزی کردند که این همان تهاجم فرهنگی است اما تکیه بر ارزش های والای اسلامی آن را با شکست مواجه می کند.

حیدری نژاد استقلال اقتصادی را نقطه عطف ملتی دانست که می خواهد زمینه رابرای دیگر ابعاد و آزادی فراهم کند و بیان کرد: ملتی قدر این دو ارزش را می داند که برای آن جنگیده و خون داده است؛ انقلاب اسلامی در گام دوم با تمام توان و با اتکای به رهبری و پشتوانه جوانان متعهد و انقلابی نخواهد گذاشت ارزش های اسلامی خدشه دار شود.

کد خبر 1041737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha