برای راه‌اندازی بیمارستان سوانح و سوختگی اراک هزار میلیارد ریال هزینه شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: برای ساخت، تجهیز و راه اندازی بیمارستان سوانح و سوختگی در شهرستان اراک، حدود هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،  سید«محمد جمالیان» در  مراسم افتتاح اورژانس پرتوی سوانح و سوختکی اراک ضمن ارائه گزارشی از چگونگی این پروژه گفت: برای ساخت، تجهیز و راه اندازی بیمارستان سوانح و سوختگی در شهرستان اراک، حدود هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک، ضمن تقدیر از تلاش ها انجام شده در راستای راه اندازی این اورژانس، افزود: برای حوادث احتمالی پرتوی با همت و حمایت وزارت بهداشت، تجهیزات کامل خریداری شده و ساخت و تکمیل آن نیز با همکاری سازمان انرژی اتمی بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اتاق عمل این مرکز، یکی از بروز ترین و مجهز ترین ها است، بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است و متاسفانه حوادث صنعتی و سوختگی در آن زیاد بوده از این رو احداث این مرکز یک نقطه مثبت برای این استان به شمار می‌رود.

 

این مقام مسئول ضمن تقدیر از حمایت‌های استانداری ادامه داد: به لطف پروردگار و همت مسئولین استان، امروز شاهد راه اندازی اورژانس سوانح، سوختگی و پرتوی استان مرکزی بودیم که این پروژه با حمایت و همکاری استانداری مرکزی، اعتبار سازمان انرژی اتمی و تجهیز و راه اندازی آن با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است.

 

جمالیان با بیان اینکه این مرکز شامل ۳۳ تخت عادی و ۱۰ تخت مخصوص مراقبت‌های ویژه سوختگی و ۲ اتاق عمل است، افزود: شرایط ساخت و تجهیزات اتاق های مربوط به حوادث پرتوی با سوختگی ساده متفاوت بوده که خدا را شاکر هستیم که این طرح مطابق استاندارد روز دنیا است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی استان صنعتی است، اظهار کرد: هدف اصلی احداث این مرکز، ارائه خدمت به بیماران سوختگی بوده اما همزمان به حوادث احتمالی پرتوی نیز فکر شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: فاز دوم بیمارستان نیز در مجاورت این اورژانس طراحی شده و انشاالله به زودی فاز عملیاتی آن آغاز خواهد شد.

 

این واحد خدماتی درمانی در ۲ طبقه شامل اورژانس سوختگی و پرتوی، بخش سوختگی و استریل ساخته شده و دارای ۲ اتاق عمل مجزا و مجهز با صرف یک هزار میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.

 

کد خبر 1044623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha