اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی تا پایان سال جاری

رمضانی گفت: ۲۰ نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها، ۱۲ رونمایی از کتاب، ۹۳ کارگاه شب شعر، ۲۲ کارگاه شعر و داستان، سه مراسم بزرگداشت مفاخر، چهار کارگاه ویژه اصحاب رسانه و یک کارگاه ویژه کانون‌های آگهی تبلیغات امسال در استان برگزار می شود.

«محمود رمضانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در سال جاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه‌ها، مناسبت‌ها و نقاط مختلف استان پیش بینی شده است که با توجه به شرایط بیماری کرونا، به صورت حضوری (حداقل جمعیت) و یا با استفاده از توان فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شب شعر حکیم سخن همزمان با ۲۵ اردیبهشت در بیرجند برگزار می‌ شود، افزود: همچنین جشنواره استانی شعر امام رضا علیه السلام با همکاری آستان قدس رضوی در اواخر خرداد امسال در دستور کار قرار دارد.

 

وی از برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات شرق کشور بعد از ماه مبارک رمضان هم خبر داد و گفت: مراسم تقدیر از مولفان و نویسندگان استان در حوزه تمدن خراسان جنوبی «شکوه قلم» و مراسم تجلیل از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در تیرماه امسال برگزار می شود.

 

رمضانی همچنین برگزاری جشنواره استانی شعر و داستانک قربان تا غدیر در دهه ولایت، برگزاری مراسم روز خبرنگار در ۱۷ مرداد، گرامیداشت روز چاپ و تجلیل از فعالان این عرصه، بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و دومین سوگواره شعر عاشورایی را از برنامه‌های تابستان امسال برشمرد.

 

وی گفت: اطلاع رسانی جشنواره های «روستاهای دوستدار کتاب» و «جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی» نیز در تابستان امسال به علاقمندان حوزه کتاب استان انجام خواهد شد.

 

وی طرح حمایتی خرید کتاب در قالب بهارانه و تابستانه را یادآور شد و افزود: همچنین امسال با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد و برخی ناشران خارجی، طرح ترجمه و چاپ برخی از کتب استان در دستور کار قرار دارد.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و شب شعر گویش محلی، شب شعر هفته وحدت، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان (در صورت مساعد بودن شرایط استان به لحاظ بیماری کرونا)، بزرگداشت مراسم هفته کتاب و شعرخوانی به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در دفتر نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های شهریور تا آذرماه است.

 

وی از مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان و همچنین جشنواره شعر طنز همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله به عنوان دیگر برنامه‌های امسال یاد کرد و گفت: همچنین در پایان سال جاری اختتامیه دومین جشنواره فیروزه (حمایت از کالاهای فرهنگی و نوشت افزار ایرانی اسلامی) برگزار می شود.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: ۲۰ نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها، ۱۲ رونمایی از کتاب، ۹۳ کارگاه شب شعر در سراسر استان، ۲۲ کارگاه شعر و داستان و سه مراسم بزرگداشت مفاخر، چهار کارگاه ویژه اصحاب رسانه و یک کارگاه ویژه کانون‌های آگهی تبلیغات امسال در دستور کار معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.

 

 

کد خبر 1044702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha