دوره های مهارت‌آموزی فنی و حرفه ای سفارشی شود

بیکی گفت: آموزش دوره ها و مهارت های فنی و حرفه ای باید بر اساس نیاز روز جامعه و به صورت سفارشی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۲۳ فروردین) در نشست با مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در استان پراکنده و وسیع خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان توجه به بخش صنعت و معدن در حوزه فنی و حرفه ای برای توسعه منطقه باید مد نظر باشد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در حوزه معادن شهرستان نهبندان انجام شده است، افزود: این اقدامات نویدبخش روزهای خوبی در حوزه فرآوری معادن و ایجاد واحدهای صنفی مختلف است که مسئولیت فنی و حرفه ای را در بخش آموزش و مهارت آموزی بیش تر خواهد کرد.


بیکی ادامه داد: تربیت انسان های دارای مهارت، یکی از وظایف فنی و حرفه ای است، لذا این مرکز باید نیروی ماهر مورد نیاز شهرستان را تربیت کند.

 

وی با تأکید بر اینکه تربیت نیروی ماهر در مشاغل معدنی و مورد نیاز شهرستان مهم است، تصریح کرد: آموزش در فنی و حرفه ای باید سفارشی و بر اساس نیاز روز جامعه در دستور کار این مراکز باشد.

 

فرماندار نهبندان در ادامه خواستار برگزاری دوره های آموزشی مختلف در روستاهای پرجمعیت نهبندان شد و گفت: برای موفقیت های بیشتر فنی و حرفه ای؛ صنعت و دانشگاه باید باهم ارتباط تنگاتنگی برقرار کنند. 

 

بیکی با اشاره به مصوبه راه اندازی دپارتمان معدنی نهبندان که سال گذشته در سفر رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور به نهبندان مصوب شد، بیان کرد: علی رغم محدودیت های مالی دولت، پایه گذاری این دپارتمان در نهبندان مهم است. 

 

وی در پایان خواستار تدوین برنامه راهبردی-عملیاتی شهرستان نهبندان در حوزه فنی و حرفه ای شد و گفت: بر اساس این برنامه یک ساله باید مشخص شود که چه تعداد نیرو و در چه بخش هایی باید از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شوند.

کد خبر 1045204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha