وضعیت بحرانی کرونا در گیلان/ همه استان های کشور قرمز هستند

جان بابایی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان‌های کشور به لحاظ ابتلا به کرونا قرمز است گفت: کاهش سیر صعودی بیماری با همراهی و مشارکت همه آحاد مردم ممکن می‌شود.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «قاسم جان بابایی» امروز (دوشنبه، ۲۳ فروردین ) طی سفر یکروزه به استان گیلان در حین بازدید مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت(سانتر کرونا) اظهار کرد: بحران کرونا ویروس در گیلان با رعایت پروتکل های بهداشتی و مشارکت همگان کاهش خواهد یافت.

 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت رنگ بندی استان ها در بحران کرونا قرار دارد گفت: در تغییر وضعیت شهرها،  همه مردم باید تلاش کنند چرا که وزارت بهداشت به تنهایی توان مقابله با این بیماری را ندارد.
 

وی اذعان کرد : وظیفه اصلی وزارت بهداشت در حال حاضر بهبود ظرفیت تخت های آی سی یو در بیمارستان ها و سیستم اکسیژن رسانی برای بیماران کرونایی است.
 

جان بابایی تصریح کرد: برای خروج از وضعیت کنونی، همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی نقش موثری دارد.

 


وی روند ارائه خدمات درمانی و وضعیت بیماران کووید ۱۹بستری در این مرکز را مورد بررسی قرار داد و اضافه کرد: اکثر کسانی که مبتلا به کووید ۱۹هستند، یا بر اثر شرکت در مهمانی‌ها و دید و بازدیدهای خانوادگی عید و یا استفاده مسافران از رستوران ها بوده است.
 

*۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند

جان بابایی با اشاره به وضعیت قرمز استان گیلان خاطر نشان کرد: شرایط  گیلان متاسفانه خوب نیست، در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰  بیمار در بیمارستان های گیلان بستری  هستند که امیدواریم هر چه زودتر، این روند متوقف شود.
 

وی با ابراز رضایتمندی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مدیریت بحران کرونا در مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارایه خدمات درمانی، آمادگی کامل دارد و  تمام زیرساخت ها را برای کنترل بار کرونا آماده کرده است و از این بابت جای نگرانی نیست.

 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: با همراهی مردم و رعایت توصیه های بهداشتی، باید بتوانیم هرچه سریعتر این روند را در  استان گیلان و در سطح کشور معکوس کنیم و شاهد کاهش بیماران بستری و بار بیماری باشیم.

 

کد خبر 1045240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha