تیم مذاکره کننده در وین چوب حراج به منافع ملی نزند

عزیزی گفت: تیم مذاکره کننده در وین باید با درس گرفتن از این تجارب و بد عهدی ها، چوب حراج به منافع ملی نزند و فریب لبخند دشمن را نخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (شنبه 28 فروردین) در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه در مورد مذاکرات وین در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: از محل مذاکرات، نباید ناکارآمدی ها را پوشش داد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید به عناوین مختلف، مجددا چوب حراج به منافع ملی کشور زده شود.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه کشور باید بداند با آنهایی وارد مذاکره می شود که هشت سال ملت بزرگ ایران را با پیمان شکنی های خود معطل کرده اند.

عزیزی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده در وین باید با درس گرفتن از این تجارب و بد عهدی ها، چوب حراج به منافع ملی نزنند و فریب لبخند دشمن را نخورند و لازم است تا مذاکرات فرسایشی نباشد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد مذاکره، گاهی در جهت حفظ منافع حزبی و جناحی است و بر حفظ منافع ملی اولویت داده می شود که این نوع نگاه به منافع ملی کشور، حیرت آور است.

عزیزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بیان کرد: در عین اینکه مذاکرات نباید فرسایشی شود، تیم مذاکره کننده باید از هرگونه باج دهی به دشمن نیز باید پرهیز کند و به مر منویات رهبری و مصوبه قانون لغو تحریم ها عمل شود.

وی تاکید کرد: مذاکره زمانی معنا دارد که طرفین، حق ایران را در برداشتن تمام تحریم ها بدون هیچ گونه پیش شرطی بپذیرند و با توجه به بدعهدی آنها، حق مسلم ایران است.

خاطر نشان می شود، «محمد جواد ظریف»، روز جمعه در توییتی با انتقاد از مخالفان داخلی مذاکرات نوشت بود که از مخالفان می‌خواهم که آرزوی فرسایندگی مذاکرات، تعویق گره‌گشایی از تحریم و تاخیر در احیای برجام را کنار بگذارند و مذاکره برای مذاکره را تجربه ای ناموفق عنوان کرده بود.

کد خبر 1046730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha