رفع بحران کرونا نیازمند حرکت جهادی است/ تاکید بر رعایت قرنطینه معکوس در لنگرود

عاشوری با تاکید بر رعایت قرنطینه معکوس در شهرستان لنگرود، گفت: رفع بحران نیازمند حرکت جهادی است و محدودیت ها و تزریق واکسن در کنار یکدیگر به رفع بحران کمک می کند و محدودیت ها باید ادامه داشته باشد.

« الهام عاشوری » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان شهید حسین پور رو به افزایش است و در حال حاضر ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند.


مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود با بیان اینکه کل واکسن های دریافتی در شهرستان سه نوع واکسن اسپوتنیک، بهارات و سینوفارم است، تصریح کرد: واکسن اسپوتنیک به همکاران اورژانس ۱۱۵، کادر بهداشت و درمان، نظام پزشکی، جانبازان و سالمندان آسایشگاه تزریق شده است که در مرحله اول ۳۶۵ مورد، و در مرحله دوم ۳۸۵ مورد دریافت شد.

 

عاشوری ادامه داد: واکسن بهارات فقط به کادر بهداشت و درمان تزریق شد که ۱۸۰ مورد دریافت شد.

 

وی با بیان اینکه واکسن سینوفارم به پاکبانان، دیالیزی ها و تالاسمی ها، ام اس و کانسر( سرطان ) تزریق شد، خاطرنشان کرد: این نوع واکسن ۳۶۳  مورد دریافت شده است و بیماران کانسری باید جواب پاتولوژی و گواهی پزشک معالج برای تزریق واکسن را به همراه داشته باشند.

 

عاشوری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بازدیدها، گفت: در بازه ۱۵ روزه ۷۴۳ مورد بازدید انجام شده و تعداد بازدید مشترک با ادارات صمت، نیروی انتظامی و اصناف  نیز ۶۷۶ مورد بود که از این تعداد به ۶۹  مورد اخطار داده شده و  ۱۹ مورد نیز پلمپ شدند‌.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود با تاکید بر رعایت قرنطینه معکوس در شهرستان، اظهار کرد: از هر فرد مبتلا، ۱۰ نفر از خویشاوندان نزدیک بیمار تست گرفته می شود و رفع بحران نیازمند حرکت جهادی است و محدودیت ها و تزریق واکسن در کنار یکدیگر به رفع بحران کمک می کند و محدودیت ها باید ادامه داشته باشد.

 

عاشوری با بیان اینکه  نظارت ها باید تشدید شود، اذعان کرد: با وجود اینکه تالارهای عروسی بسته شده اما مراسم نامزدی و عروسی به خانه ها منتقل شده است و رسانه ها باید در این زمینه کمک رسان باشند و عواقب و نتایج این دورهمی ها و جشن های خانگی را گوشزد کنند.

 

 

 

کد خبر 1047697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha