آغاز اجرای سند ملی واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری گفت: ستاد استانی واکسیناسیون کووید -۱۹ تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱ اردیبهشت) در نخستین نشست ستاد استانی واکسیناسیون کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: به فرمانداری ها ابلاغ کردیم این ستاد در شهرستان های نیز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کنند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد استانی و ستادهای شهرستانی براساس سند ملی واکسیناسیون که در کشور طراحی، مصوب و به استان ها ابلاغ شده، فعالیت خواهند کرد. 
 

کلانتری به آغاز اجرای سند ملی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: گروه های هدف در این سند تعریف شده اند و ریل گذاری اجرای واکسیناسیون براساس آن و در چهار فاز صورت می گیرد.
 

وی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی استان آمادگی لازم را برای در اختیار قراردادن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای زمان لازم جهت اجرای طرح واکسیناسیون داشته باشند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، ۱۳ هزار و ۵۴۶ دز واکسن کرونا طی ۲ مرحله تحویل استان شده، گفت: از این تعداد، هفت هزار و ۲۰۷ دوز تزریق شده است.
 

وی با بیان اینکه، هیچ کس حق تزریق واکسن خارج از برنامه فاز بندی شده سند ملی واکسیناسیون کشور را در استان ندارد، افزود: مطمئن باشید که انحرافی در واکسیناسیون نخواهیم داشت.
 

کلانتری تصریح کرد: هدف اصلی واکسیناسیون جلوگیری، کنترل مرگ و میر و همچنین گردش و قطع کرونا است، اما تا آن زمان باید همه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از اظهار نظرهای متفاوت و نادرست بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق رسانه های استان برای شفاف سازی فرآیند سند ملی واکسیناسیون در استان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.
 

وی با بیان اینکه، پیگیر افزایش سهمیه واکسن کرونا در مرکز کشور هستیم، افزود: همچنین به دنبال راه اندازی ۲ آزمایشگاه دیگر سلولی مولکولی برای شهرستان های کهگیلویه و گچساران در مرکز کشور هستیم.
 

کلانتری با بیان اینکه میزان کشندگی ناشی از کرونا در استان یک سوم کشور است، یادآور شد: میزان مرگ و میر و یا کشندگی ناشی از کرونا در کشور ۳,۱ درصد اعلام شده، اما در استان ۱.۱ درصد می باشد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اصلی ترین راه مقابله با شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا را رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی دانست و گفت: مراسم های عروسی، ترحیم و دورهمی ها عامل اصلی شیوع و افزایش مرگ و میر است.

کد خبر 1048417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha