واکسیناسیون یک میلیون ایرانی تا اول هفته آینده/ سخت ترین دوران کرونا را می گذرانیم

نمکی با اشاره به اینکه سخت ترین دوران کرونا را می گذرانیم گفت: واکسیناسیون یک میلیون ایرانی تا اول هفته آتی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سعید نمکی» طی نشست ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا که چهارشنبه ۱ اردیبهشت در البرز برگزار شد گفت: تا اوایل هفته آتی یک میلیون ایرانی واکسینه می شود. 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در حالی که بسیاری از کشورهای جهان حتی یک دوز واکسن را دریافت نکرده اند بیش از ۸۵ درصد واکسن های کرونا جهان در اختیار ۸۵ درصد واکسن کرونای جهان در اختیار ۷ کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۶ میلیون دوز واکسن از سبد کواکس خریداری شده است که به موقع به دست ایران نرسیده بیان کرد: از ۲ میلیون واکسن روسی خریداری شده، تنها ۴۰۰ هزار دوز دریافت کرده ایم. 

 

به گفته نمکی، کنترل نشدن مسافرت ها در ایام عید باعث شد که شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و ورود به موج چهارم کرونا باشیم. 

 

وی اظهار کرد: اکثر تخت های کرونایی بیمارستان های کشور پر شده است و آنچنان که انتظار می رود از هفته آتی شاهد افزایش بستری شدگان در البرز با توجه به مهاجر پذیری این استان و تردد ۱۵ استان کشور از البرز هستیم.

 

وی بیان کرد: کادر درمان و نیروهای بیمارستانی از ابتدای کرونا در خط مقدم مقابله قرار داشته اند و روزهای سخت و پرکاری را تجربه کرده اند. 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا ۱۳ هزار تخت بیمارستانی را به ظرفیت درمانی کشور اضافه کنیم و این در حالی است که طرح های نیمه تمام درمانی در حال پیشرفت بالایی هستند و انتظار می رود تا پایان دولت به این امر دست پیدا کنیم. 

 

 

کد خبر 1048530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha