از حضور پرشور اصولگرایان تا شروط هاشمی برای کاندیداتوری

بسته اخبار انتخابات ۱۴۰۰ خبرگزاری شبستان ببا توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اخبار مربوط در این زمینه را منعکس می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می شود و با نزدیک شدن به ایام یکی از بزرگترین انتخابات های کشور شور و اشتیاق احزاب و گروه های سیاسی نیز بیشتر شده و شاهد اعلام حضور شخصیت های مختلف سیاسی برای حضور در این دوره از انتخابات و برگزاری نشست های خبری از سوی آنها هستیم.

 

سرویس سیاسی خبرگزاری شبستان نیز همزمان با نزدیک شدن به ایام سیزدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بسته اخبار انتخابات 1400 آخرین اخبار مربوط به اعلام کاندیداتوری و نشست های خبری و سایر اخبار مربوط به حوزه انتخابات را منتشر می کند. در زیر گزیده ای از مهمترین اخبار انتخاباتی در هفته منتهی به 3 اردیبهشت ماه را می خوانید:

 

اسامی کاندیداهای پیشنهادی ریاست جمهوری به شورای ائتلاف ارائه شد

نورالدین قدیمی، معاون اموراستانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به فرآیند انتخاب نامزد شورای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: براساس فرآیند پیش بینی شده، مقرر شده بود که کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، با نظر اعضا و مرتبطین با مجامع عمومی، منتخب و اعضای استانی و شهرستانی شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب، انتخاب و به مردم معرفی شود.

 

وی افزود: برای رسیدن به این هدف، با اتخاذ روش‌های مناسب، با یک جامعه آماری مشخص، از تعدادی از اعضا و مرتبطین با شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان‌ها و شهرستان‌ها خواسته شد که افراد مورد نظر خود را برای قرار گرفتن در فرآیند بررسی و انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از بین کاندیداهای بالفعل و بالقوه ریاست جمهوری ۱۴۰۰معرفی کنند. پس از دریافت اسامی پیشنهادی، اسامی افراد مورد نظر، در اختیار دبیرخانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرارگرفت.

 

قدیمی یادآور شد: در مرحله بعدی، طی چند روز آینده، کمیته مشخص شده از طرف دبیرخانه شورای ائتلاف، با افراد پیشنهادی ارتباط خواهد گرفت و در صورتی که این افراد تصمیم جدی برای حضور در عرصه انتخابات داشته باشند و از طرفی نیز، فرایند پیش بینی شده و ضوابط شورای ائتلاف را بپذیرند، وارد مرحله بعدی خواهند شد. نظر به اینکه شاید برخی افراد پیشنهادی تصمیم به کاندیداتوری نداشته باشند و یا شاید از تصمیم اعلام شده قبلی خود منصرف شده باشند، در این مرحله از اعلام اسامی کاندیداهای مورد نظر معذور هستیم.

 

معاون اموراستانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: دریافت نظرات اعضای مجامع عمومی و منتخب نیروهای انقلاب در سراسر کشور برای معرفی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف، از برنامه های بعدی این شورا است، که تا قبل از شروع ثبت نام کاندیداها انجام خواهد شد.

 

قدیمی اظهار کرد: کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف با پیشنهاد اعضای مجامع نیروهای انقلاب در سراسر کشور، پذیرش ضوابط این شورا توسط کاندیداها و بررسی برنامه ها و سایر موارد مرتبط توسط تیم های تخصصی این شورا، در زمان مناسب مشخص واعلام عمومی خواهد شد.

 

وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

زندگینامه: صادق خلیلیان (۱۳۳۸) - همشهری آنلاین

صادق خلیلیان  وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اعلام کاندیداتوری کرد.

 

محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم و دبیرکل جامعه اسلامی مدیران، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، امیر محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم، علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم و نائب رئیس مجلس یازدهم، صادق خلیلیان وزیر کشاورزی دولت دهم از جمله وزرای احمدی نژادی هستند که تاکنون برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در لیست اصولگرایان قرار گرفته اند.

 

 

پنج گزینه نهایی حزب موتلفه برای ریاست جمهوری مشخص شدند

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن تاکید بر اینکه موتلفه اسلامی با احترام به سایرین خودش هم اعلام نامزدی کرد و از اعضایش خواست کسانی را که واجد شرایط ریاست جمهوری هستند اعلام کنند، تصریح کرد: من و مهندس میرسلیم و دکتر نیکنام و آقای انواری و آقای ترقی این ۵نفر هستیم و روشن است که از حزب یک نفر نامزد خواهد بود و بیشترین توجه از بین این‌ها روی کسی خواهد بود که از شورای نگهبان بتواند تاییدیه بگیرد و ما این دوره حزبی به میدان آمده ایم.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات اخیر متکی درمورد احتمال معرفی نامزد‌هایی بیش از ۱۰ نفر اعلامی از سوی شورای وحدت و حضور نامزد‌های موتلفه در این لیست گفت:، چون موتلفه ۵ نامزد داشت از سوی موتلفه بنده در شورای وحدت برای کاندیداتوری مطرح هستم و از این رو اعلام کاندیداتوری می‌کنم.

 

 

شاهین محمد صادقی اعلام کاندیداتوری کرد

شاهین محمد صادقی، مسئول سابق سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در محل ستاد انتخابات وی در خیابان سرافراز تهران برگزار شد، اعلام کرد که قصد کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را دارد.

 

محمدصادقی خرداد ماه سال گذشته طی حکمی از سوی سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور منصوب شد. وی همچنین خرداد ماه سال ۱۳۹۸ با حکم سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مشاور وزیر در امور گردشگری سلامت، منصوب شد.

 

نمکی همچنین در فروردین ماه سال گذشته محمد صادقی را به عنوان مشاور خود در امور خیرین منصوب کرد. وزیر بهداشت اسفند ماه ۱۳۹۹ نیز در حکمی دیگر برای محمد صادقی، وی را به عضویت کمیته اجرایی طرح «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در مبارزه با ویروس کرونا منصوب کرد.

 

محمد صادقی دارای مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک از کالج سلطنتی لندن و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. وی سابقه دو دوره نمایندگی مجلس(دوره ‌های هفتم و نهم) و ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در کارنامه خود دارد و از اعضای فعال تیم‌های پزشکی در جبهه مقاومت است.

 

برگزاری نشست کارگروه‌های تخصصی تدوین برنامه دولت مردمی و تحول گرا با حضور محمد ناظمی اردکانی

محمد ناظمی اردکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ١٤٠٠

بیست و دومین نشست کارگروه‌های تخصصی تدوین برنامه دولت مردمی و تحول گرا با حضور محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و مهدی صفری سفیر سابق ایران در چین با موضوع «توافقنامه ایران و چین و دولت آینده ایران» برگزار شد.

 

در ابتدای نشست ناظمی اردکانی با اشاره به اهمیت برقراری تعاملات سازنده با کشور‌های مشترک المنافع افزود: این توافق یک تفاهم دو جانبه است و در واقع این سند نقشه راهی برای همکاری بلند مدت با کشور چین خواهد بود. از نظر مالی سقف این همکاری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد دلار است که رقم قابل توجهی است. باتوجه به اینکه این سند برای همه قابل رویت است، حتی مخالفان آن می‌توانند با دقت کامل بخوانند و متوجه جزئیات آن شوند.

 

وی افزود: زمینه‌های همکاری اشاره شده عمدتا حول محور انرژی، حمل و نقل، ساخت بزرگراه‌ها و زیرساخت برخی از بنادر، همچنین درخصوص مباحث پولی و بانکی و در نهایت موضوع مهم گردشگری تنظیم شده است. در بند پنجم سند در رابطه با اقدامات اجرایی مطالبی مطرح شده که در واقع مهم‌ترین بند آن است. در رابطه با نظارت بر اجرای این سند نیز رهبران هر دو کشور نمایندگانی را معرفی می‌کنند که این نمایندگان سالی یک بار -در صورت ضرورت بیشتر - نشست‌هایی را برگزار می‌کنند. همچنین وزارت‌های امور خارجه دو کشور بر فرایند‌های مختلف سند نظارت خواهند داشت.

 

نامزد‌های احتمالی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

اصولگرایان از چه سخن می‌گویند؟ - ایرنا

منوچهر متکی از چهره‌های ارشد اصولگرایان و وزیر امورخارجه دولت محمود احمدی‌نژاد، در شبکه افق صداوسیما گفت: ۹ گزینه اصلی شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری محمد باقر قالیباف، ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، حسین دهقان، علی نیکزاد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عزت‌الله ضرغامی و سعید محمد هستند. شورای‌وحدت، تشکل اصلی و جبهه‌ای اصول‌گرایان در انتخابات پیش رو است.

 

تشریح برنامه های سردار محمد در جلسه میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا در سومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان «تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» برگزار شد گفت: بحث امروز کشور ما بحث مدیریت است. از رئیس جمهور شما باید مدیریت بخواهید و چیز دیگری نخواهید. من در بحث مدیریت صاحب سبک، توانمند و دارای رتبه‌های بین المللی هستم؛ و هر چیزی را به عنوان یک پروژه میتوانیم تعریف کنیم. پروژه فقط، پروژه ساختمانی نیست. کار فرهنگی را می‌توانید به صورت یک پروژه فرهنگی تعریف و اجرا کنید. به شرط آنکه کسی این چهارچوب‌ها را بداند و به صورت عینی بتواند با آن برخورد و اجرا کند. فکر می‌کنم نقطه ضعفی که در افرادی که امروز هم آمده اند همین است.

 

محمد در پاسخ به سوال دیگری گفت: ۳۰ سال سابقه کار جدی در سپاه دارم، منتهی ۲ یا ۳ سال است که در مجموعه هولدینگ یاس و جا‌های دیگر بوده‌ام و این تجربه کاری باعث شده با همه ارکان کشور از جمله مجلس، دولتی‌ها و سایر اجزای حاکمیتی یک تعامل نزدیک داشته باشیم. اگر شما از این موضوعات مطلع نشدید، بخاطر این است که لزومی نبوده که این‌ها رسانه‌ای شود. منتهی نیازی به موضع‌گیری سیاسیِ کسی که در این حیطه کار می‌کند، نبوده است. ولی این الزاما به این معنا نیست که موضع سیاسی ندارد بلکه نیازی به مطرح کردنش نبوده است.

 

محمدحسن نامی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

اعلام کاندیداتوری محمدحسن نامی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

امیر سرتیپ محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم طی نشست خبری با اصحاب رسانه برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

 

شروط هاشمی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری

حسن هاشمی در پایان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد کاندیداهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما الان دو گروه داریم که با هم رقابت می‌کنند، ۴۰ سال است که در جمهوری اسلامی همینطور است، قبلا چپ و راست با هم رقابت می‌کردند، اما الان اصولگرا و اصلاح‌طلب با هم رقابت می‌کنند و ناخودآگاه هر کدام از کسانی که به عنوان نامزد احتمالی مطرح هستند، وابستگی به یکی از این جناح‌های سیاسی را دارند. الان هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی قرار دارند و به نظر می‌آید، بلاتکلیفی اصولگرایان درباره‌ی کاندیدا شدن آقای رئیسی باشد، چون اگر ایشان کاندیدا شود خیلی‌ها دیگر کاندیدا نخواهند شد و بعد از ایشان هم مسئله کاندیدا شدن آقای قالیباف مطرح است که در این صورت باز هم خیلی‌ها کاندیدا نخواهند شد.

 

رئیس شورای شهر تهران افزود: در مورد اصلاح‌طلبان هم، نظرها کم کم به سمت کاندیداتوری حسن خمینی رفت که بعد با پیشنهاد مقام معظم رهبری ایشان کناره گرفت و بحث انتخاب کاندیدای مجدد مطرح شد. به بنده هم به عنوان یکی از اعضای حزب کارگزاران پیشنهاد شد، البته این به معنای آن نیست که من خودم قبول کرده باشم، بلکه در شورای مرکزی اصلاح‌طلبان اسم من هم مطرح شده و دوستان لطف فرمودند و اسم من را به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی که احتمالا قرار است در موردم دفاعی صورت بگیرد قرار دادند و در مجموع همه‌ ما در یک بلاتکلیفی برای شرکت در انتخابات هستیم.

 

نشست خبری رستم قاسمی و تشریح برنامه هایش

رستم قاسمی: به کاندیداتوری در ۱۴۰۰ فکر می‌کنم /‌ ای کاش آقایان دو سفر خارجی  می‌رفتند، بعد به عرصه ۱۴۰۰ ورود می‌کردند / دنیا، دنیای دیپلماسی است، آن هم  از نوع اقتصادیش |

رستم قاسمی وزیر سابق نفت و نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری برگزار کرد و با اشاره به سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه ابتدا جزو لیست اصول گرایان نبود اما سپس اضافه شد، اظهار کرد: در همان جلسه ای که متکی صحبت کرد، فراموش کرد اعلام کند و سپس تصحیح کرد و نام من از ابتدا در لیست بود.

 

وی با بیان اینکه من یک برنامه و کارنامه دارم، افزود: دوران دفاع مقدس کارنامه من است‌. پس از جنگ بازسازی و سازندگی جزو کارهای من بود. من جزو موسسین خاتم الانبیاء بودم و کارهای زیادی انجام دادیم. کارهای زیادی برای سازندگی کشور انجام دادیم و طلسم «ما نمی توانیم» را شکستیم.

 

اعلام نامزدی ابوالقاسم رئوفیان برای انتخابات ریاست جمهوری

ابوالقاسم رئوفیان :: خبرگزاری خانه ملت

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در بیانیه‌ای رسما حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

 

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم

 

بیانیه حزب اسلامی ایران زمین در خصوص سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰ و اعلام رسمی نامزدی جناب آقای سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب برای این دوره از انتخابات

 

ملت بزرگ ایران:

 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از منحصر به فردترین ساختار‌های حاکمیتی در جهان، اکنون در دهه پنجم از حیات با برکت خود شاهد گام‌های بلند از تحقق رسالت، آرمان‌ها و اهداف خود و ناظر گام‌هایی به همان بلندا و یا بیشتر در افق‌های مختلف آینده است؛ به نظر می‌رسد خستگی و در راه ماندن، راه و رسم ملت بزرگ ایران نیست که این مسیر صد‌ها و هزاران سال است آغاز شده و تداوم خواهد یافت و ما راهی جز مداومت و مقاومت برای حفظ مبانی و اهداف بلند دینی، ملی نداریم.

 

ملت بزرگ ایران:

 

انتخابات ریاست جمهوری در ایران به عنوان یکی از برجسته‌ترین میادین تحقق جمهوریت و مردم سالاری دینی، همواره عرصۀ ایجاد و شکل گیری گفتمان‌های نو بوده، خون تازه‌ای در رگ‌های حیات جامعه دمیده و بیانگر تاثیر شگرف انتخاب‌ها در سرنوشت و آسایش ملت است، باشد که انشاالله در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بتوانیم با حضور نهادین نخبگان جامعه و تجلی درک و فهم عمیق ملت از مشکلات و اتفاقات داخلی و خارجی با شکل‌گیری حماسه‌ای دیگر از جنس حضور و آگاهی، دِین تاریخی خود را به جریان فرهنگ و فرهیختگی ملی و دینی که در لحظه لحظه‌های تاریخ پر تلاطم کشورتداوم یافته است را ادا کنیم و در جریان مجد و عظمت تاریخی استمرار یابیم.

 

اکنون که مواقع و مفاهیم ارزشمند قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق انتخاب ملی را در بستر خود پرورانده است. مبادکه نسبت به برخورداری از آن دوراندیش نباشیم که بی‌شک امید و حرکت نقطه روشنی است که در بستر مشارکت عمومی به ساختار جامعه تزریق خواهد شد؛ و اکنون:

 

به استحضار ملت شریف می‌رساند، بدینوسیله و بنابردرخواست جمعی از نخبگان علمی، دانشگاهی وحوزوی و همچنین فعالان حوزه فرهنگ و سیاست و اقتصاد از نقاط مختلف کشور، و تصویب به اجماع آراء شورای مرکزی و دبیران استانی حزب اسلامی ایران زمین، نامزدی جناب آقای سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل این حزب با ویژگی‌هایی، چون تعهد و تخصص، آرمان‌خواهی و بصیرت، همچنین تجربیات متعدد و موفق مدیریتی در سطوح مختلف با استعانت از درگاه خداوند متعال و کسب اجازه از پیشگاه ملت در ظل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری "به طور رسمی" اعلام می‌گردد.

 

انشاالله حزب اسلامی ایران زمین با ارائه برنامه‌های مشخص و تدوین شده، و تبیین آن توسط نامزد مورد حمایت خود به پیشگاه ملت شریف، راهکار‌های خود را در مسیر کاهش مشکلات جامعه و تدوین افق‌های نوین برای تامین منابع ملی تصریح شده در قانون اساسی ارائه خواهد نمود.

 

در پایان یادآوری می‌شود، برمسئولان محترم انتخابات فرض است با تدوین راهکار‌های لازم، زمینه مقتضی برای حضور حداکثری افکار و سلایق مختلف در انتخابات را فراهم آورده و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب بیان و دستور داده‌اند زمینه‌های شکل‌گیری یک انتخابات گسترده و آبرومند را فراهم آورند.

 

با احترام به ساحت ملت ایران

شورای مرکزی و دبیران استانی حزب اسلامی ایران زمین

فروردین ۱۴۰۰

 

محمد زارع فومنی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با برگزاری نشست خبری برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام داوطلبی کرد.

 

محمد زارع فومنی مدیرمسئول ۴۸ ساله روزنامه صدای اصلاحات در حالی امروز جمعه با برگزاری نشست خبری برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی کرد که در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری پس از نام‌نویسی، انصراف داده بود.

 

فومنی در این باره در جمع خبرنگاران گفت: به عنوان اصلاح‌طلبی که همیشه در راه انقلاب، نظام و دفاع از رهبری انقلاب کوشا بوده است، به خواست طرفداران و هواداران وارد انتخابات شدم و به شکل رسمی اعلام می‌کنم که جوانترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستم و تمام توان خود را به کار خواهم گرفت که در این انتخابات بتوانم شعارها و برنامه‌های خود را محقق کنم.

 

یادآور می شود: بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت نام داوطلبین این انتخابات از روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد.

 

براساس ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شوندگان هنگام  ثبت نام  باید  دارای شرایط زیر باشند:

۱- از رجال مذهبی، سیاسی.

۲-ایرانی الاصل .

۳-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

۴-مدیر و مدبر.

۵-دارای  حسن سابقه و امانت و تقوی.

۶-مومن و معتقد  به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور

 

کد خبر 1048899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha