لزوم پرهیز از فامیل بازی در انتخابات شوراها/خدمت به مردم در ماه رمضان عبادت محسوب می شود

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: نبايد روابط، خويشاوندي و منافع، ملاك انتخاب اعضاي شوراي شهر قرار بگيرد بلكه بايد مردم به دنبال انتخاب افراد شايسته براي اين سمت باشند. تا خدمات شایسته و جامعی به شهر و روستا ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(3اردیبهشت) در خطبه مجازی نماز جمعه مرکز مازندران، بیان کرد: در این روزهای مبارک از این ماه مبارک رمضان همه شما و خودم را به تقوای الهی و روزه اعضا و جوارح و دل سفارش و توصیه میکنم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران  افزود: باید در این روزها مراقب نیت‌ها و اعمال و رفتار جوارحی خودمان باشیم و آن چیزی را که خدا نمی‌پسندد انجام ندهیم و چیزی را که قبول دارد برای خدا خالص کنیم و سعی کنیم که باتقوا و پاک و حلال زندگی کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به خطبه‌ای از حضرت علی (ع) در رابطه با قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند که پیامبر بزرگ اسلام را مبعوث کرده به او کتابی داده است، و کتاب قرآن را با ویژگی‌های؛ کریم، برتری، آشکار واضح، نفوذناپذیر و محفوظ از تحریف نازل کرده است.

 

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: قرآن کتابی کریم به معنای نفیس، ارزشمند، دارای برکات و کرامت است، دوم از برتری قرآن سخن گفته که به همه کتاب‌های آسمانی دیگر ارجعیت دارد، سوم گویایی و وضوح کلمات قرآن را بیان کرده است، چهارم به اعجاز قرآن اشاره شده که از تحریف حفظ شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: قرآنی که امروز دست همه ما است با همان‌ترتیب کلمات و آیاتی که نازل شد موجود است و هر کسی که از تحریف قرآن حرف بزند سخنی باطل گفته است، تمام علما و دانشمندان مسلمان باید این را بدانند.

 

وی با اشاره به اینکه، فرستنده قرآن حکیم و حمید است و کارش همه از روی حکمت است، گفت: قرآن نفوذناپذیر است، جلوه آن در تحریف نشدن و برنتابیدن باطل است، اینها ویژگی‌های قرآن است، خداوند کتابی کریم به ما داده است خداوند و رسول کریم هستند، در مقابل این کرامت‌ها و این دین سازگار فطرت جز شکرگذاری و ایمان راه دیگری نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: خداوند هرگز در فکر عذاب قوم و جامعه‌ای که مومن و شاکر باشد نخواهد بود بلکه ناراحتی خداوند نسبت به کسانی است که به مواهب ایمان نداشته باشند بنابراین باید خوشحال باشیم که توفیق ایمان به ما داده شده، ماه رمضان یکی از این فرصت‌ها است، یکی از جلوه‌های کرامت در این ماه توجه به ارحام است.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به فرموده ائمه اطهار (ع) تاکید کرد: نسبت به قوم و خویش باید صله رحم به‌جا بیاوریم، پیوند برقرار کنیم حتی اگر شده اینکه جرعه آبی به آشنایان بنوشانیم، بهترین صله رحم این است که کسی از نزدیکان و آشنایان را آزار و اذیت نکنیم، متاسفانه امروزه پرونده‌هایی از آزار و اذیت اهل فامیل در دادگستری‌ها موجود است، در حالی که باید با خودمان و جامعه با کرامت رفتار کنیم.

 

وی اضافه کرد: امروز در دهمین روز از ماه مبارک رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) که به حق مصداق پیشی گرفتن در اسلام و خیرات است، این بانو و حضرت علی (ع) از اولین کسانی هستند که مسلمان شدند و تمام ثروتش را در اختیار پیغمبر(ص) برای رسیدگی به محرومان قرار داده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: روز یکشنبه هفته پیش رو آغاز هفته کار و کارگر و سالروز عقد اخوت پیغمبر اکرم و حضرت علی (ع) است، ما دست کارگران را می‌بوسیم کارگران باارزش هستند بیکاری ضد ارزش‌ها است.

 

خطیب جمعه ساری ادامه دارد: در سالروز شکست حمله نظامی ایران به آمریکا به علت طوفان شن که پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ بود قرار داریم، این یک معجزه الهی بود نشان دهنده این است که یک دست غیبی بالای سر این انقلاب و مردم وفادار جمهوری اسلامی ایران است این را ما نه بلکه امام راحل گفته است " این دست غیب همراه ماست این را حفظ کنید مشروط به اینکه خدمت را برای خداوند خالص کنید"، مقام معظم رهبری نیز از این حادثه به‌عنوان اولین حمله نظامی داخلی به کشور یاد کرد که از همان نیمه راه جسدهای سیاه و جزغاله شده دشمنان بازگشت، در آزمایشگاه کشور پهناور ایران چه حوادثی که صورت نگرفت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: تمام مستکبران و ظالمان برای شکستن انقلاب و کشور دست به دست هم دادند ولی خداوند چنین اجازه‌ای به آن‌ها نخواهد داد، ما باید قدرت های خودمان را نشان دهیم که یکی از این زمان‌ها مصادف با سالروز خجسته میلاد کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) همزمان با هفته احسان و نیکوکاری است تا در شرایط کرونایی امسال به نیازمندان توجه بیشتری داشته باشیم.خدمت به مردم در ماه مبارک رمضان عبادت محسوب می شود.

 

وی گفت: سالروز شهادت خلبان «علی اکبر شیرودی» است که در هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ به شهادت رسید، این شهید فداکاری‌ها و  نترسی‌هایی که از خود نشان داد رقم زننده بخشی از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه جاری روز شوراها و آغاز به‌کار شوراهای اسلامی شهر و روستاها است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: در آستانه انتخابات شورای اسلامی قرار داریم اکثر خوب کار کردند و پاکدست بودند ولی اقلیت سواستفاده کن ناباب هم بودند که مایه شرمندگی شدند، و برای حیثیت ما ضربه ای محسوب شدند که این به انتخابمان برمی‌گردد چه کسانی را انتخاب می‌کنیم تا بتواند خدمت شایسته و جامعی به شهر و روستا ارائه کند.جای فامیل بازی نیست بلکه باید شایستگی را در نظر بگیریم.

 

خطیب جمعه ساری یادآور شد: در این روزها سرداران"  حجازی و سردار محمد علی حق بین"  باارزش و بزرگوار را که هر دو در سپاه قدس در حوزه امنیت و دفاع از حرم تاثیرگذار بودند و در آزادسازی شهرهای سوریه جانانه و با سختی تمام دفاع کردند، فاتح مناطقی بودند، از دست دادن این دو سردار برای ما ناگوار است اما همکاران و فرزندانشان و ملت عزیز راهشان را ادامه خواهند داد دشمن هم روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: دشمن آمد به خیال خودشان نطنز را زدند اما خداوند تیرهای غیبی را مامور کرده و صنایع پیچیده بسیار مهم استراتژیک رژیم صهیونیستی اسرائیل و کارخانجات موشک سازی را هدف قرار داده و آن انفجار عظیم اتفاق افتاد، دوران بزن و در رو نیست این لطف خدا است که دشمنان را هدف چنین ضرباتی قرار می‌دهد و فرزندان مدافعی را برای دفاع از کشور آماده می‌کند.

 

وی تاکید کرد: حرمت ماه رمضان را نگه دارید اگر بدون عذر و یا با عذر علنی روزه بخوریم اشتباه است و این ماه از ما شکایت خواهد کرد اکثریت مردم ما ماه رمضان شناس هستند اما عده‌ای بی توجه یا عمدی یا از روز غفلت به حریم ماه مبارک آسیب وارد می‌کنند، مسئولان مربوطه و دست اندرکاران اماکن و انتظامات باید به مظاهر روزه‌خواری و حرمت‌شکنی توجه جدی داشته باشند.

 

کد خبر 1048907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha