اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تعارض قانونی دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق تعارض قانونی دارد که باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حذف آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در نشست مشترک فعالان و مسؤولان اقتصادی و قضایی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: لغو مصوبه الزام پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، امری اجتناب ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در این زمینه نمایندگان استان در مجلس می توانند همت کرده و نقش موثری ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای حذف اخذ مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد دو راهکار وجود دارد، نخست اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قانون مصوب اصلاحیه بزنند و دوم اینکه روسای سه قوه با تصویب طرحی، مصوبه مجلس را ملغی کنند.

آل هاشم ادامه داد: از اصلی‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی است و اخذ مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق تعارض قانونی دارد که باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حذف آن اقدام شود.

امام جمعه تبریز گفت: تحمیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فعالان اقتصادی، رغبت سرمایه گذاری را در مناطق آزاد کشور کاهش می دهد و زمینه ساز فرار سرمایه‌ها از مناطق آزاد خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست مسوولان اقتصادی و قضایی استان برای رفع مشکلات سرمایه گذاری تأکید کردند و به تشریح موانغ و مشکلات پیش روی تولید ملی پرداختند.

کد خبر 1051459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha