کاشت ۱۵ هزار اصله درخت برای باغ زندگی و خاطره پیش بینی شده است

یعقوبی گفت: در حال حاضر برای مجموعه های باغ زندگی و باغ خاطره، کاشت حدود ۱۵ هزار اصله درخت در عرصه‌ کمربند فضای سبز و به وسعت ۳۰ هکتار پیش بینی شده است همچنین این اقدام همزمان در ضلع جنوبی پارک بهار در محدوده‌ای به وسعت پنج هکتار اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی یعقوبی» در حاشیه مراسم کاشت درخت در باغ زندگی و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح باغ زندگی و باغ خاطره اسفند ماه گذشته و همزمان با هفته درختکاری آغاز و همچنان تداوم دارد، این طرح با هدف کاشت درخت به نام تازه متولدین، مزدوجین و یاد بود درگذشتگان و اهداکنندگان عضو اجرا شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به افتتاح باغ خاطره و باغ زندگی در کمربند سبز شهر ادامه داد: پلاک ثبت شده به نام افراد دائمی خواهد بود و موقعیت مکانی دقیق درخت به هر فرد اعلام می‌شود همچنین شناسنامه‌ صادر شده برای درخت علاوه بر اهدا به شهروندان در سامانه ثبت می‌شود و امکان ردیابی و رصد درخت وجود دارد.

 

وی ادامه داد: ثبت پلاک می‌تواند روی درختان موجود و نهال‌های جدید انجام شود و شرایط لازم برای مشارکت شهروندان در بحث نگهداری درختان فراهم شده است.

 

یعقوبی افزود: در حال حاضر برای مجموعه های باغ زندگی و باغ خاطره، کاشت حدود ۱۵ هزار اصله درخت در عرصه‌ کمربند فضای سبز و در محدوده‌ای به وسعت ۳۰ هکتار پیش بینی شده است همچنین این اقدام همزمان در ضلع جنوبی پارک بهار در محدوده‌ای به وسعت پنج هکتار اجرا می‌شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به این که کاشت این درختان ارتباط مستمر بین شهروندان و محیط زیست را فراهم خواهد کرد، ادامه داد: این اقدام به نوعی در راستای توسعه محیط زیست و افزایش مشارکت شهروندان در صیانت از زیست بوم شهری خواهد بود و علاوه بر آن برنامه‌هایی برای تنوع و گسترش این طرح‌ها در دستور کار داریم.

 

وی با تاکید بر این که این اقدامات به همین عرصه‌های موجود محدود نمی‌شود، گفت: در صورت استقبال شهروندان، بدون محدودیت عرصه‌های بیشتری را به کاشت درخت در قالب این طرح اختصاص خواهیم داد.

کد خبر 1052338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha