برنامه‌های آموزشی و مهارتی برای ائمه جماعات و کارگزاران مساجد اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام پرویزی از تدارک برنامه‌های آموزشی، علمی، مهارتی و مدیریتی برای ائمه جماعات مساجد خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به منظور ارتقای سطح مدیریتی ائمه جماعات پیش بینی و اجرا می‌شود.

حجت الاسلام «احمدرضا پرویزی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های آموزشی تدارک دیده شده برای کارگزاران مساجد اظهار کرد: ما برای سال 1400 مباحث متنوع آموزشی را برای ائمه جماعات مساجد،امنا و خدام مساجد در نظرگرفته ایم که امیدواریم با بهبود وضعیت کشور از شرایط  کرونا بتوانیم این برنامه ها را به صورت حضوری برگزار کنیم، تا برنامه ها از کیفیت و غنای لازم برخوردار باشد.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امورمساجد بیان کرد: اما در شرایطی که با بحران کرونا مواجه هستیم نیز برنامه های آموزشی برای کارگزاران را تعطیل نکردیم و به صورت غیرحضوری و در کانال معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد برای ائمه جماعات مساجد مباحث آموزشی، تبلیغی، مهدویت، علمی و مهارتی را بارگذاری کردیم، تا سطح مدیریتی ائمه جماعات در مساجد را ارتقا دهیم.

 

حجت الاسلام پرویزی بیان کرد: مباحث آموزشی ارایه شده به ائمه جماعات مساجد به تناسب مدارج علمی و حوزوی و به تناسب سال هایی که امام جماعت مسجد هستند، به آنها ارایه می شود. ضمن اینکه ما در سامانه این معاونت، تعداد ائمه جماعات نویسنده و اهل قلم را ثبت کرده ایم و بر اساس توانمندی و مهارتی که این افراد دارند، به آنها در محورهای مختلف مباحث آموزشی را ارایه می کنیم.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره برنامه های تدارک دیده شده برای خدام و هیئت امنای مساجد گفت: برای این افراد نیز برنامه های آموزشی تدارک دیده ایم، اما در شرایط حاضر امکان برگزاری برنامه های حضوری برای خدام را نداریم، چراکه بسیاری از آنها از تلفن های هوشمند استفاده نمی کنند و در فضای مجازی نیز حضور ندارند، به همین جهت برگزاری دوره های آموزشی مجازی در حال حاضر برای این افراد امکان پذیر نیست.

 

 وی تصریح کرد: ما منتظر هستیم که وضعیت کشور تا حدودی از شرایط کرونا بهبود یابد تا برنامه های آموزشی برای این خدام را با حضور محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم.

 

کد خبر 1052439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha