سطح مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال و بختیاری پایین است

حجت الاسلام امیری با تاکید بر اینکه متاسفانه چهارمحال و بختیاری وضعیت قرآنی خوبی ندارد که نیازمند توجه بیشتر دستگاه های فرهنگی و قرآنی و عموم مردم است، گفت: سطح مسابقات قرآن کریم که ثمره فعالیت های قرآنی استان است از لحاظ کمی و کیفی پایین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «حسن امیری» امروز(یکشنبه 12 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، از آغاز ثبت نام چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در 13 اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: علاقه مندان جهت ثبت نام باید به پایگاه اینترنتی www.quraniran.ir مراجعه کنند.

 

مدیرکل اوقاف‌ و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در 10 رشته برگزار می شود، افزود: حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، تفسیر عمومی و همخوانی و همسرایی قرآن کریم رشته های این دوره از مسابقات است.

 

وی آخرین مهلت ثبت نام در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را 13 خردادماه عنوان کرد و ادامه داد: علاقه مندان در دو گروه آقایان و بانوان با سن بالای 18 سال می توانند در این مسابقات ثبت نام نمایند.

 

حجت الاسلام امیری با اشاره به اینکه قرآن شفاست و باید از آن شفاعت بخواهیم، اظهار کرد: متاسفانه توجه به قرآن در زندگی ها کمرنگ شده است و با توجه به شیوع کرونا مراسمات و محافل قرآنی بسیار محدود شده اند.

 

مدیرکل اوقاف‌ و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه متاسفانه استان وضعیت قرآنی خوبی ندارد که نیازمند توجه بیشتر دستگاه های فرهنگی و قرآنی و عموم مردم است، تصریح کرد: سطح مسابقات قرآن کریم که ثمره فعالیت های قرآنی استان است از لحاظ کمی و کیفی پایین است.

 

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه تنها متولی برگزاری مسابقات قرآن است و آموزش قرآنی ندارد، اضافه کرد: موسسات و دستگاه های قرآنی متولی پرورش قرآنیان هستند که نتیجه این تربیت قرآنی در مراحل کشوری مسابقات قرآن نمود ندارد.

 

حجت الاسلام امیری بر برنامه ریزی جامع، انسجام و هم افزایی دستگاه های قرآنی و قرآنیان استان تاکید کرد و گفت: کمرنگ شدن برگزاری محافل قرآنی و عدم استقبال چهره های قرآنی استان از مربیان کشوری از دلایل مهم افت مسابقات قرآنی چهارمحال و بختیاری است.

 

مدیرکل اوقاف‌ و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این دوره از مسابقات سراسری قرآن با محوریت امامزادگان شاخص استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات از اول تیرماه تا پایان شهریور سال جاری به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

 

کد خبر 1052974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha