ثبت‌نام چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه آغاز شد

سهیلی، گفت: ثبت‌نام چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز ۱۳ اردیبهشت‌ آغاز و تا ۱۳ خردادماه جاری ادامه دارد.


ساحل سهیلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه  گفت: شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پیش از این و در اواخر فروردین‌ماه منتشر شد و بر اساس آنچه در شیوه‌نامه اطلاع‌رسانی شده بود، در این دوره، علاوه بر مراحل شهرستانی، استانی و کشوری، مرحله نیمه‌‌نهایی نیز به مسابقات اضافه شد که قبل از مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مسابقات چهل‌وچهارم در بخش برادران در ۱۰ رشته و در بخش خواهران نیز در هشت رشته برگزار می‌شود که این دوره شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء قرآن، حفظ ۱۰ جزء،‌ حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، ‌همسرایی و همخوانی(ویژه برادران)، اذان(ویژه برادران) و دعاخوانی در دو گروه برادران و خواهران است.

 

سهیلی اظهار کرد: براساس آنچه در شیوه‌نامه مورد تأکید قرار گرفته است، مسابقات در رشته‌های حفظ پنج و ۱۰ جزء قرآن، تنها مرحله شهرستانی و استانی دارد و مسابقات در رشته همسرایی و همخوانی قرآن نیز در دو مرحله استانی و ملی برگزار می شود و رشته های همسرایی و همخوانی و دعاخوانی بصورت ضبط اثر صرفا در مرحله استانی خواهد بود.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه با اشاره به نحوه شرکت در مسابقات ، افزود: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل ۱۸ سال سن(متولدین قبل از ۱۵ خرداد ۱۳۸۲)،‌ اقامت در شهرستان محل برگزاری مسابقه از جمله شرایط عمومی برای ثبت نام در این دوره از مسابقات است، 

 

وی  با اشاره به  شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن،اظهار کرد: در این شیوه نامه نگاهی به شرایط کرونایی کشور شده و تمام برنامه‌ها با تأکید بر قیدهای «در صورت امکان حضوری برگزار شود» ابلاغ شده است.

 

سهیلی در پایان تاکید کرد: علاقمندان می توانند از ساعت ۹  صبح امروز ۱۳اردیبهشت ماه  در سایت www.quraniran.ir جهت ثبت نام اقدام و باتوجه به اینکه مهلت ثبت‌نام یک‌ماه است امکان تمدید وجود ندارد از متقاضیان درخواست می شود تا ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

 

کد خبر 1053045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha