تحقق عدالت بدون اغماض، شاخصه مهم حکومت علوی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: از جمله مهم ترین شاخصه های حکومت امام علی(ع)، تلاش همه جانبه در جهت تحقق عدالت بدون اغماض است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید قاسم رزاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع)گفت: سیره و زندگانی نورانی امام علی(ع) در همه عرصه ها و ابعاد فردی و اجتماعی و سیاسی و ... بهترین و کامل ترین الگو برای همه بشریت به خصوص سیاستمداران و مسئولان است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: یکی از مسایل بسیار مهم در حکومت داری علوی، تلاش همه جانبه در زمینه تحقق عدالت آن هم بدون اغماض و سستی و کاهلی است، کما این که امیرالمؤمنین(ع) در حدیثی فرمودند: "العدل اساس الملک"

 


عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین گفت: از دیگر شاخصه های حکومت علوی، تلاش بی وقفه در مسیر خدمت رسانی به مردم است و این که یک مسئول در چنین حکومتی باید صادقانه و بدون منت، به دنبال خدمت به مردم به خصوص اقشار محروم و کم برخوردار باشد.

 


وی بیان داشت: به خصوص در شرایط کنونی که به جهت شیوع کرونا و نیز مشکلات اقتصادی، وضعیت سختی در جامعه وجود دارد، مسئولانی که می خواهند به سیره و کلام مولا امیرالمؤمنین(ع) اقتدا کنند باید بیش از پیش در مسیر خدمت رسانی اهتمام داشته باشند و به ویژه در این شرایط بیشتر از قبل به فکر محرومان و مستمندان باشند.

 


رزاقی همچنین افزود: از سویی کسی که می خواهد از امام علی(ع) تبعیت کند به خصوص در امر حکومت داری باید خود را پاسخگوی مردم بداند، چه آن که خود حضرت همواره خود را در معرض سؤال و خواسته مردم قرار داده و بارها می فرمودند که از من بپرسید قبل از این که از میان شما بروم.

کد خبر 1053420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha