امنیت  و آسایش خود را مدیون  شهدای شاخص فرهنگی می دانیم

ارجمند با اشاره به اینکه در مملکتی زندگی می کنیم که بیمه شده خون شهدا است، گفت: امروزه امنیت، آرامش و آسایش خود را مدیون همین شهدای شاخص فرهنگی می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جانشین سپاه ناحیه بویراحمد و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) به مناسبت بزرگداشت مقام معلم با سه خانواده شهید شاخص فرهنگی شهرستان بویراحمد دیدار و از این خانواده ها تجلیل کردند.

 

سرهنگ «محمدلطیف ارجمند» در این دیدار، با اشاره به اینکه در مملکتی زندگی می کنیم که بیمه شده خون شهدا است، گفت: امروزه امنیت، آرامش و آسایش خود را مدیون همین شهدای شاخص فرهنگی می دانیم.

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد اظهار کرد: شهدای فرهنگی با علم و تفکر به میدان مبارزه رفتند و از کشور، ناموس و شرف مملکت ما دفاع کردند .

 

وی با بیان اینکه معلم با سوختن خود به جامعه نور می دهد، ادامه داد: اگر امروزه حرفی برای گفتن داریم، مدیون معلمانی هستیم که برای فرزندان این مرز و بوم زحمت می کشند.

 

ارجمند ضمن تاکید بر اینکه معلمی یک شغل نیست و در واقع یک رسالت است که پیامبران ما این رسالت را بر دوش داشتند، یادآور شد: معلمان ما هم نقش پیامبر گونه را دارند و کار معلم یک کار باارزش و الهی است که با روح و روان دانش آموزان سر و کار دارند.

 

«کورش دلشاد» گفت: خداوند در قرآن کریم فرمود «همه انسانها با هم برابر هستند به جز سه گروه که امتیاز خاصی دارند؛ گروه نخست عالمان هستند و گروه دوم مجاهدان در راه خدا و گروه سوم متقین هستند» که شهدای فرهنگی ما انسان هایی هستند که دارای دو شاخصه علمی و مجاهدان در راه خدا بودند که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


 رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: باید یاد و نام این شهدای گرانقدر و والامقام گرامی داشته شود، چرا که هر چه امروز مملکت ما دارد، از برکت خون شهداست.


وی باشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت بزرگداشت مقام معلم، ابراز داشت: در محضر خانواده محترم و با ارزش شهدا عهد می‌بندیم که راه آنها را ادامه دهیم و به عنوان متولیان فرهنگ، در انعکاس رشادت‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان و نسل های آینده کوتاهی نکنیم و ادامه دهنده راه آن افلاکیان خاکی باشیم.


در این دیدارها از خانواده‌های سه شهید شاخص فرهنگی شهید «جمشید فرخیانی»، شهید «عبدالستار محمدی» و شهید «قاسم مهریان» دیدار و تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1053721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha