اولین  همایش بین‌المللی شهیدالقدس در قم برگزار شد

اولین همایش بین‌المللی شهیدالقدس با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و با شعار «القدس اقرب» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، اولین همایش بین‌المللی شهیدالقدس با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و با شعار «القدس اقرب» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

در این همایش اندیشمندانی از کشورهای مختلف به تبیین اهمیت موضوع قدس در جهان اسلام و نقش سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت و پیروزی های مستمر فلسطینیان در نبرد با اسرائیل پرداختند.

 

همگرایی امت اسلامی در تقویت گروه های مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف ، موضعگیری شفاف نهادهای بین المللی و اسلامی علیه جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ادامه راه سرداران جبهه مقاومت علیه ددمنشی های رژیم کودک کش صهیونیستی و پرداختن به ابعاد جهانی روز قدس از مهمترین موضوعات مطرح شده در این همایش بین المللی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این همایش با بیان اینکه اعتقادات مردم ایران اسلامی به موضوع قدس تحت تعالیم بنیانگذار انقلاب اسلامی قرار دارد افزود: مقابله با اسرائیل وظیفه همه امت واحده اسلامی و در حقیقت جنگ میان حق و باطل است که با مقاومت و استقامت صبورانه ملت آزادیخواه دنیا به سرانجام می رسد.

 

 وی افزود: مکتب شهید سلیمانی امروز به نهضتی بزرگ درمیان آحاد امت اسلامی بویژه جبهه مقاومت در منطقه تبدیل شده و رژیم صهیونیستی از گسترش این مکتب و آرمان های نهضت اسلامی که آزادی قدس شریف را نوید می دهد به شدت وحشت دارد.

 

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در ادامه این همایش، با بیان اینکه روز قدس مسئله سرزمین و مسئله مسلمانان است، گفت: امام خمینی (ره) روز قدس را فراتر از جنبه سرزمینی و جنبه مسلمانی آن مطرح کرده‌اند. ایشان روز قدس را روز مقابله مسلمانان با استکبار جهانی مطرح می‌کنند. از فرمایشات امام بر می‌آید که روز قدس روز امام زمان عجل الله است.

 

همچنین سردار رونده از همرزمان سردار شهید سلیمانی به تبیین نقش این شهید والامقام در پیروزی های محور مقاومت و شکست صهیونیست ها پرداخت.

 

در پایان این همایش از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم شهیدان لطفی نیاسر، دُرتراش، تبریزی ، صابری از لشگر فاطمیون و حسین شاه از تیپ زینبیون تجلیل شد.

کد خبر 1054482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha