اجرای ویژه‌برنامه یاورانه با عنوان «طرح ربنا» در ۷شهر مازندران

معافی از اجرای ویژه‌برنامه یاورانه با عنوان «طرح ربنا» در ۷شهر مازندران خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «میثم معافی» امشب(۱۹اردیبهشت) در حاشیه اجرای ویژه‌برنامه یاورانه با "عنوان طرح ربنا" با حضور حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» مدیرکل امداد مازندران و «غلامعلی فخاری» مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح که با مشارکت اعضای طرح یاس مازندران همراه بود بسته‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان به افراد کم‌برخوردار اهدا شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان جزییاتی از اجرای طرح یاس، افزود: این طرح با هم‌افزایی ظرفیت های هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت استفاده از خانه‌های هلال احمر و مشارکت دختران مددجوی امداد در ۷ شهرستان در کشور اجرایی شد.

 

معافی خاطرنشان کرد: در استان مازندران در شهرهای ساری منطقه یک و دو، قائم شهر، نکا، بابل، آمل، بندپی و بهشهر بعد از رونمایی از طرح یاس برای مشارکت امداد و  هلال احمر در ماه مبارک رمضان دو پروژه را برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به پروژه اول این طرح، خاطرنشان کرد: استفاده از مددجویان به‌عنوان اعضای خانه‌های هلال با لباس فرم هلال احمر در جهت ارائه مشاوره و مذاکره تلفنی با سالمندان در خصوص کرونا اطلاعاتی را کسب کردند که گامی در جهت حفظ جان این افراد به‌شمار می‌رود.

 

معافی با بیان اینکه این طرح با هدف افزایش عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران اجرا می‌شود، اضافه کرد: در پروژه دوم؛ ویژه‌برنامه یاورانه در قالب طرح ربنا است که در ماه مبارک رمضان با مشارکت همین اعضای طرح یاس با مشارکت مددجویان کمیته امداد استان که عضو خانه‌های هلال احمر شدند انجام می‌شود، در اهدای بسته‌های معیشتی ویژه مددجویان امداد به‌عنوان عضو هلال در فاز دوم مشارکت خواهند کرد.

 

به گزارش شبستان، این طرح در حال حاضر پایلوت است و قرار است در کشور اجرایی شود افتتاح این طرح توسط «سید مرتضی بختیاری» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور صورت گرفت.

 

کد خبر 1055105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha