رفع موانع تولید از طریق تحریک تقاضا با تسهیلات ارزان و توسعه صادرات

نیازی با اشاره به اینکه امسال و سال آینده ممکن است برای برخی از کالا‌های تولیدی نیاز به تحریک تقاضا باشد، گفت: در این زمینه ما تسهیلات ارزان قیمت را در کنار توسعه صادرات در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سیدمهدی نیازی، دبیرکل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شب گذشته (یکشنبه 19 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه امسال و سال آینده ممکن است برای برخی از کالا‌های تولیدی نیاز به تحریک تقاضا باشد، گفت: در این زمینه ما تسهیلات ارزان قیمت را در کنار توسعه صادرات در دستور کار داریم.

 

وی در ادامه موانع تولید را به 2 بخش کلان و بخشی تقسیم کرد و در این باره گفت: در بحث موانع کلان، نوسان‌های اقتصادی و نرخ ارزو نرخ تورم و تغییر و اصلاح قوانین مطرح است و در بحث موانع بخشی موضوع‌هایی مثل مسائل بانکی و مالیاتی و مسائل حوزه بیمه تامین اجتماعی و تامین مواد اولیه مطرح است.

 

نیازی با اشاره به اینکه مهم‌ترین موانع تولید را شناسایی و برای آن‌ها بسته‌های تهیه شده است، گفت: برخی از موانع تولید رفع شده است و برخی موانع هم نیاز به اصلاح قوانین دارد که با رایزنی‌های که شده مراحل آن دارد طی می‌شود.

 

دبیرکل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به موضوع تامین مواد اولیه گفت: بخشی از موانع تولید از طریق تولید کنندگان داخلی تامین می‌شود و بخشی هم از واردات باید تامین شود که سیاست اصلاح فرایند‌ها در هر دو بخش انجام و بخشی از موانع رفع شده است. اصلاح سیاست‌های تجاری از اول سال انجام شده است و بخشی از نظام ارزی برای تامین مواد اولیه را بهبود داده ایم.

کد خبر 1055123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha