کمک های مومنانه کانون علی بن ابیطالب (ع) به نیازمندان رضوانشهری

رهنماکاری از کمک‌های مومنانه کانون علی بن ابیطالب (ع) به نیازمندان رضوانشهری در ماه رمضان خبرداد.

«زهرا رهنماکاری» با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های اعضای کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی طالب(ع) شهرستان رضوانشهر در ماه مبارک رمضان با بیان اینکه این کانون در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است گفت: کانون علی ابن ابی طالب(ع) در حال حاضر با حدود ۲۴۰ عضو فعال به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی می‌پردازد.

 

مدیر کانون علی ابن ابی طالب(ع) رضوانشهر با بیان اینکه فعالیت‌های کانون در زمان شیوع بیماری کرونا تعطیل نشد و به شیوه های گوناگون چون بهره‌گیری از فضای مجازی اجرا شد اظهارداشت: از سال گذشته و با هدف پیشبرد برنامه‌های ماه رمضان گروه‌های مجازی را در شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام راه‌اندازی کرده و برنامه جزء خوانی، قرائت ادعیه‌های مخصوص ماه مبارک، اعمال و ادعیه شب‌های قدر را در فضای مجازی منتشر کردیم.


وی با اعلام اینکه کلاس‌های قرآنی، نقاشی، گلسازی، خیاطی و قالی بافی در طول سال بر بستر فضای مجازی برگزار شد تصریح کرد: در ماه رمضان و شب قدر امسال به دلیل وضعیت قرمز شهرستان رضوانشهر مسجد تعطیل بود افزود: مانند سال گذشته جزء خوانی، قرائت ادعیه، مناجات خوانی و اعمال شب‌های قدر به‌طور مجازی در منازل برگزار شد.

 

رهنماکاری از برگزاری مسابقه مجازی دلنوشته و نقاشی برای روزه اولی‌ها در ماه رمضان خبر داد و گفت: همچنین مسابقه نامه‌ای به امیرالمومنین علی(ع) ویژه جوانان و نوجوانان در شب‌های قدر و مسابقه مجازی نقاشی به مناسبت روز قدس برگزار شد. ضمن اینکه با کمک اعضای کانون به پخت و توزیع  آش شله زرد، شیر برنج، شله قلمکار در شب‌های قدر پرداختیم.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال جام رمضان برای نوجوانان کانون اظهارداشت: درصددیم تا با اجرای این نوع فعالیت‌ها به جذب نوجوانان و جوانان به کانون و ترویج فرهنگ دینی در میان نسل جوان بپردازیم.

 

رهنماکاری برگزاری ایستگاه صلواتی در نیمه شعبان، مسابقات طناب کشی، دارت، نقاشی، تیراندازی و اردوهای زیارتی سیاحتی کانون علی بن ابی طالب(ع)  در مناسبت‌های مختلف را از دیگر برنامه‌‌های کانون عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون و در لبیک به فرمایشان رهبر معظم انقلاب در دستگیری از نیازمندان، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، الکل و دستکش و بسته های معیشتی را در اولویت داریم.

 

وی اعلام کرد: در ماه رمضان امسال ۱۵ بسته معیشتی شامل روغن، رب، ماکارونی، سویا، پنیر، مرغ، ماسک، الکل و دستکش به ارزش هر بسته ۳۸۰ هزار تومان را با کمک خیرین به نیازمندان اهدا کردیم.

 

رهنما با بیان اینکه در سال گذشته با همکاری بسیج و حوزه علمیه رضوانشهر بسته‌های معیشتی طی هفت مرحله میان نیازمندان توزیع شد خاطرنشان ساخت: امسال هم در عید نوروز با کمک حوزه علمیه بسته‌های معیشتی که ارزش هر کدام بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان بود، توزیع کردیم.

 

کد خبر 1055390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha