از ازدحام جمعیت برای شرکت در ماراتن انتخابات تا حضور افراد فاقد شرایط داوطلبی در وزارت کشور

وزارت کشور همچون سال های گذشته پذیرای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است، افرادی با سلایق مختلف که آمده اند تا آمادگی خود را برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ستاد انتخابات وزارت کشور همچون سایر دوره های انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاشیه های زیادی را با خود به همراه داشته است و افراد مختلفی از اقشار و گروه ها، احزاب و اصناف مختلف برای اعلام داوطلبی خود در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافته اند.

 

وهاب عزیزی به عنوان نماینده جریان سوم در انتخابات یکی از داوطلبان حاضر در ستاد انتخابات وزارت کشور بود که مطالبه اصلی خود را از نگاه مردم عنوان می کند. وی معتقد است مردم حوصله افراد تکراری را ندارند و شورای نگهبان باید صدای مردم را بشنود.

 

وی گفت: معتقدم با تشکیل دولت جوان و جهادی می توانیم برای حل مشکلات مردم اقدام کنیم و باید زنجیره فساد، ویژه خواری ها و ریزه خواری ها جمع شود و اگر امروز کسی از نفوذی ها به مردم حرفی نمی زند به حرمت اعتقادات آنها است.

 

وی تصریح کرد: مردم مدیران کهنه، رانت خوار و آقازاده را نمی خواهند. اولین هدف من قطع رانت خواری است. اگر شورای نگهبان به نظر مردم اهمیت دهد، حتما باید کاندیدای غیر تکراری وارد این دور ریاست جمهوری شود تا خستگی مردم از میان برود. بنده از طرف جبهه جهادگران ایران اسلامی به عنوان نماینده جریان سوم و اصحاب رسانه حضور یافتم.

 

حسین پاکدلان از جمله داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری متولد سال 72 و دانشجوی تربیت معلم است. وی شعار خود را در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری؛ تغییر در آموزش و پرورش و رفع تبعیض اعلام کرد و گفت می دانم قطعا رد صلاحیت می شوم اما مطمئنم با اعتماد به نفسی که دارم 15 سال بعد وزیر آموزش و پرورش خواهم شد.

 

اصناف و کسبه نیز از دیگر داوطلبان ثبت نام ریاست جمهوری در سیزدهمین دور انتخابات هستند که در این میان نوید اهوازی با ادعای اینکه من بزرگترین فلافل فروش کشور هستم در ستاد انتخابات کشور حاضر شده است تا به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در این دوره ثبت نام کند. وی با شعار ریموت به جای کلید وارد این دوره از ریاست جمهوری می شود.

 

از میان اقشار دیگر جامعه، اساتید دانشگاه نیز دغدغه های بی شماری دارند که یکی از آنها ابوالقاسم عربی استاد دانشگاه تربیت معلم است. وی معیشت مردم را یکی از دغدغه های اصلی خود می داند و از سوی دیگر با ادعای رفع مشکل بیکاری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند.

 

بنا بر این گزارش، در میان داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برخی از چهره ها به چشم آشنا هستند و در حقیقت می توان گفت از چهره های تکراری انتخابات محسوب می شوند که علی اکبر نصیر خوانساری با لباس کفن پوش و به همراه داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران از جمله این افراد است. وی می گوید من آمده ام کشور را نجات دهم.

 

از میان بانوان و روحانیون نیز تنی چند از افراد در وزارت کشور حضور یافتند. برخی از بانوان از دانش آموختگان حوزه علمیه هستند که دغدغه آنها وضع فرهنگی و معیشتی مردم است.

 

با توجه به اینکه وزارت کشور در آیین نامه ها و مصوبات مختلف با اطلاع رسانی کامل و جامع نسبت به ثبت نام داوطلبان اطلاع رسانی کرده است اما در این دوره از انتخابات نیز شاهد حضور چهره هایی از اصناف، تجار و کسبه هستیم که وارد وزارت کشور می شوند و ادعاهایی در حل مشکلات کشور دارند و همین رفت و آمدها با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین اتلاف وقت و هزینه از کاربران برای ثبت نام این افراد بسیار جای تعجب دارد. از سوی دیگر شورای نگهبان نیز در مصوبات مختلف شرایط حقیقی و حقوقی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را بارها اعلام کرده است اما می بینیم برخی با بی توجهی همچنان در صف طویل کاندیداهای ریاست جمهوری حضور دارند.

 

بنا بر این گزارش، ارایه گواهی عدم سوء پیشینه و مستندات تصدی حداقل چهار سال در مناصب اجرایی کشور از جمله شرایط ویژه برای داوطلبان محسوب می شود و این بند شامل اعضای شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونان روسای قوا، روسای سازمان ها، موسسات و نهادهای دولتی، فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، روسای دانشگاه ها و اشخاص و مقامات هم طراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان است.

 

آگاهی از این بند از شرایط اصلی داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری موجب می شود تا افرادی که واجد این صلاحیت نیستند به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه نکرده و وقت و هزینه بی مورد در این زمینه صرف نشود.

 

ثبت نام از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز به شکل رسمی از ساعت 8 صبح در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد و افراد واجد شرایط طبق اعلام ستاد انتخابات کشور می توانند از 21 تا 25 اردیبهشت نسبت به ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام کنند.

کد خبر 1055733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha