می توانیم با حضور در انتخابات به ۷۰ تا ۸۰ درصد آرزوهای خود برسیم

نماینده سابق تهران با بیان اینکه با حضور در انتخابات به ۷۰ تا ۸۰ درصد آرزوهای خود می رسیم گفت: مردم فکر نکنند شرکت کردن یا نکردن آنان در انتخابات فرقی به حال آنان ایجاد نمی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان ،در سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ،علی مطهری پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران ،گفت: میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات پیام بسیار مهمی برای دنیا دارد.مشارکت برای غربی ها ، آمریکایی‌ها، اروپایی ها و کشورهای همسایه ما همچنین برای چین و روسیه هم پیام دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشارکت در انتخابات هم در رفع سریعتر تحریم ها، هم احیای برجام و هم در بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم اثر خواهد داشت. بنابراین مردم فکر نکنند شرکت کردن یا نکردن آنان در انتخابات فرقی به حال آنان ایجاد نمی کند و تاثیری نخواهد داشت و چیزی اصلاح نخواهد شد در حالیکه بسیار می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: می توانیم با حضور در انتخابات به ۷۰ تا ۸۰ درصد آرزوهای خود برسیم و امیدوارم مشارکت فعالی از طرف مردم داشته باشیم مردم ما مردمی هستند که هر وقت احساس کنند انقلاب اسلامی نیازمند کمک و حضور آنها است وارد می شوند.

 این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در لیست ۱۴ نفره نهاد اجماع ساز حضور نداشته اید آیا با اعضای این نهاد به طور جداگانه صحبتی داشته اید یا نه و به نفع فرد مورد نظر اصلاح‌طلبان کنار می کشید یا نه گفت:  بنده به طور مستقل وارد رقابت های انتخاباتی شده ام ساز و کار اجماع ساز به بنده توجهی نداشته است چون من اقدامی در این زمینه نکردم در لیست نیستم اما اینکه در آینده و در آستانه روز انتخابات چه اتفاقی بیفتد به رای کاندیداها بستگی دارد.

وی اضافه کرد: کسی که رای بهتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود تا فردی از طرف مقابل پیروز نشود اما فعلا تصمیمی برای کنار رفتن به نفع کسی ندارم و تا آخر هم خواهم بود.

وی همچنین  در پاسخ به سوال که اگر رد صلاحیت شوید چکار می کنید گفت: امیدوارم این اتفاق نیفتد و شورای نگهبان تغییری در رویه خود بدهد و اظهارنظر را دلیلی برای عدم التزام به نظام و وولایت محسوب نکند. رهبری بارها فرموده اند ممکن است کسی نظر مخالف من داشته باشد ولی باید او حرفش را بزند. شورای نگهبان هم نباید کاسه  داغ تر از آش شود و طبق قانون اساسی و فرمایش رهبری عمل کند. در نهایت ما هم باید تابع قانون باشیم و کاری هم از دست ما برنمی آید و در صورت ردصلاحیت باید در خانه بنشینیم.

مطهری همچنین درباره امکان تحقق مطالبات زنان،گفت : در حوزه زنان مشکل اساسی نداریم ورود بانوان به ورزشگاه ورزشی غیر شنا و کشتی مشکلی ندارد و قابل حل است. با تمهیداتی امکان ورود به ورزشگاه وجود دارد.  هیچ مرجع تقلیدی نمی تواند بگوید دوچرخه سواری بانوان ممنوع است. زنان با حفظ پوشش خود می توانند دوچرخه سورای کنند.

وی افزود: نباید مسائل زنان را بی جهت بزرگ کنیم. حجاب مشکل اساسی ما نیست. اکثریت مردم براساس اعتقاد خود حجاب را رعیات می کنند. عده ای هم حجاب را به صورت نسبی حجاب خود را رعایت می کنند که حکومت هم کاری با آنها ندارد. نباید به این مسایل دامن بزنیم.

وی درباره تصمیم علی لاریجانی برای حضور در انتخابات گفت: بیست روز است با وی صحبتی نکرده ام و از تصمیم وی اطلاعی ندارم. من هم بدون اطلاعات وی وارد انتخابات شده ام و ورود یا عدم حضور لاریجانی تاثیری تصمیمی من ندارد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا کابینه خود را انتخاب کرده است، اظهار کرد: معتقدم کابینه باید شامل افراد باتجربه، متخصص و باتقوا باشد. باید بگردیم اصلح را انتخاب کنیم و همه در قدرت مشارکت داشته باشند. کار زشتی است که یک گروه افراد گروه دیگر را بیرون می کنند. بعضی از افراد که کاندید شده اند را برای معاون اول مناسب می دانم. من معتقد به دولت ائتلافی هستم و تعصب گروهی ندارم. هرکس قول دهد وزیر اهل سنت یا زن انتخاب می کند، کار اشتباهی کرده است. باید دنبال افراد اصلح گشت چه از میان بانوان و چه اهل سنت. اگر یک مرد و زن در شرایط برابری بودند، زن را باید انتخاب کنیم. اگر شرایط شیعه و سنی برابر بود، اهل سنت را انتخاب کنیم.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پایان درباره رویکرد خود نسبت به فضای مجازی خاطر نشان کرد : فضای مجازی فرصت بسیار خوبی برای ما است که البته آسیب هم دارد که باید از فرصت آن استفاده کرده و با اسیب آنها مقابله کنیم. به شدت با فیلترینگ فضای مجازی برای مقابله با اظهارنظرها مخالفم. همه حتی ضدانقلاب و طرفداران رژیم گذشته و منافقین و خبرنگاران بی بی سی باید حرف خود را بزنند. خط قرمز ما ایجاد آشوب و بلوا است ولی اظهارنظر تا بی نهایت آزاد است.

کد خبر 1056339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha