اروند یکی از مهمترین و استراتژیک ترین مناطق آزاد کشور است

گروسی منطقه آزاد اروند را یکی از مهمترین و استراتژیک ترین مناطق آزاد کشور خواند و گفت: این منطقه در راستای جذب سرمایه گذاری بیشتر و توسعه صادرات غیر نفتی بالغ بر سه هزار میلیارد ریال جهت ایجاد زیرساخت های لازم هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین گروسی» ظهر امروز (پنج شنبه 23 اردیبهشت) در آئین افتتاح هشت پروژه صنعتی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با 27 هزار و 400 هکتار وسعت، داشتن بیش از 500 هزار جمعیت، دارا بودن دو بندر آبی در آبادان و خرمشهر و بندر خشک شلمچه، 2 هزار هکتار سایت صنعتی یکی از مهمترین و استراتژیک ترین مناطق آزاد کشور است.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این منطقه در راستای جذب سرمایه گذاری بیشتر و توسعه صادرات غیرنفتی بالغ بر سه هزار میلیارد ریال جهت ایجاد زیرساخت های لازم در سایت های صنعتی آبادان و خرمشهر و بندر خشک شلمچه هزینه کرده که خروجی آن 9 میلیارد دلار صادرات از این منطقه به خارج از کشور و 110 هزار میلیارد ریال جذب سرمایه گذار داخلی و 570 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بوده است.

 

وی از وجود 190 هزار واحد تولیدی فعال در سایت شهرک های صنعتی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این منطقه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و وجود بنادر مختلف موثرترین منطقه آزاد کشور است و توانسته از مناطق مهم و استراتژیک کشور باشد، همچنین با تصمیم های صحیح توانسته در بحث تولید نیز مانع زدایی داشته باشد.

 

گروسی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: امروز به فضل الهی 6 پروژه در این منطقه و دو پروژه دیگر نیز که شامل پست برق 400 مگا واتی و اکسیژن پلان مجتمع فولاد جهان آرا در رویداد بعدی با میزان سرمایه گذاری 14 هزار و 841 میلیارد و اشتغال مستقیم 907 نفر به بهره براری خواهد رسید.

 

وی به افتتاح مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند اشاره کرد و ابراز داشت: این مرکز در راستای اقتصاد دانش بنیان و تشکیل فن آوری استارتاپی در حوزه های امنیت غذایی، سلامت، فناوری اطلاعات، انرژی و کشت و صنعت با دیدگاهی نوآورانه و با بهره گیری از فناوری های نوین جهان مشغول به فعالیت شده و با اشتغال مستقیم 300 جوان نخبه فعالیت می کند که امیدواریم تا پایان سال به 500 نفر افزایش یابد.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: این منطقه امروز با بهره گیری از فناوری ها و صنعت الکترونیک تبدیل به قطب صنایع الکترونیک جنوب غرب کشور شده است.

 

وی از رئیس جمهور خواستار ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه شد و بیان کرد: این خواسته را از رئیس جمهور محترم در روز عید سعید فطر داریم، همچنین دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر نیز که دانشگاهی جامع است دارای بیش از چهار هزار دانشجوی خارجی است و متقاضی بسیاری نیز دارد.

 

کد خبر 1056347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha