افزایش سهمیه واکسن کرونا برای خراسان‌ جنوبی پیگیری شود

ملانوری گفت: افزایش سهمیه واکسن کرونا برای خراسان‌ جنوبی با توجه به جمعیت بالای سالمند در استان پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۲۵ اردیبهشت) در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به سیر نزولی شیوع این بیماری در پیک چهارم، اظهار کرد: همراهی بسیار خوب اصناف و بازاریان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت مصوبات ستاد کرونا علی‌رغم وجود مشکلات و تحمیل آسیب‌های اقتصادی قابلتقدیر و قدردانی است.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی، پنج شهرستان این استان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که فعالیت اصناف در همین راستا ادامه خواهد داشت.

 

ملانوری در ادامه به نگرانی برخی از والدین برای برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم و نهم اشاره کرد و افزود: حوزه‌های امتحانات نهایی و حوزه‌های امتحانات پایه نهم به ۲ برابر افزایش یافته است تا افراد با حفظ فاصله اجتماعی مناسب بتوانند آزمون بدهند.

 

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی بیشتر به دانش آموزان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تأکید کرد: در حوزه‌های امتحانی اقلام بهداشتی در صورت نیاز پیش بینی شده است اما دانش آموزان باید توجه داشته باشند برای حضور در حوزه های امتحان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

 

استاندار خراسان جنوبی خواستار همکاری دستگاه های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی برای روند واکسیناسیون کرونا شد و گفت: افزایش سهمیه واکسن کرونا برای خراسان‌ جنوبی با توجه به جمعیت بالای سالمند در استان از طریق وزارت بهداشت پیگیری شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه باید استفاده از ماسک در اصناف و ادارات استان به ۱۰۰ درصد برسد، یادآور شد: ورود مسافر از مرز ماهیرود به داخل کشور ممنوع است و تنها کارگران افغانستانی می‌توانند در محدوده بازارچه مرزی و پایانه با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را داشته باشند.

 

کد خبر 1056693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha