دشمن شناسی یکی از مهمترین الزامات جامعه اسلامی است

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه دشمن شناسی یکی از مهمترین الزامات جامعه اسلامی است، گفت: خداوند در قرآن کریم ۲۵ بار از شیطان به عنوان دشمن انسان یاد کرده است البته دشمنان اسلام نیز ایادی شیطان هستند که مردم جامعه اسلامی باید با آنها مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علیرضا پناهیان» در مراسم سخنرانی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و آمادگی برای مواجهه و مبارزه با دشمن گفت: رفتار ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم(ص) در مواجه با دشمن بنابر شرایط زمانی انجام می شد، با مروری بر سیره زندگی ائمه معصومین(ع) رفتارهای مختلفی از آن بزرگواران در نحوه رفتار با دشمنان مشاهده می کنیم.

 

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: از این رو تاسی به سیره معصومین(ع) در نحوه مواجه با دشمن به دو عنصر زمان و مکان بستگی دارد که این امر توسط فقهای زمان‌شناس و با توجه به شرایط جامعه اسلامی تشخیص داده می شود.

 

وی با بیان اینکه دشمن شناسی یکی از مهمترین الزامات جامعه اسلامی است، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بیست و پنج بار از شیطان به عنوان دشمن انسان یاد کرده است، البته دشمنان اسلام و استکبار جهانی نیز ایادی شیطان هستند که مردم جامعه اسلامی باید با آنها مبارزه کنند.

 

حجت الاسلام پناهیان افزود: زندگی دنیا عرصه مبارزه همیشگی با شیطان است؛ شیطان حتی یک لحظه هم از دشمنی با انسان غافل نمی شود بنابراین انسان همیشه باید آماده مبارزه با این دشمن آشکار باشد.

 

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: یکی از مهمترین لازمه های مبارزه با دشمن این است که مردانه و بدون هیچ واهمه ای به جنگ با او برویم، امروز اسلام و مسلمین در اوج قدرت خود قرار دارند بنابراین نحوه مبارزه و رویارویی با دشمن نیز مانند زمان امیرالمومنین(ع) و یا امام حسن مجتبی(ع) نیست.

 

وی بیان کرد: در زمان ظهور امام زمان(عج) این قدرت و اقتدار اسلام اوج بیشتری می گیرد و در آن زمان حضرت هیچگونه مصالحه ای با دشمن ندارند و با کمک یاران خود قاطعانه با دشمن برخورد خواهند کرد.

کد خبر 1056698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha