انتخاب اصلح پل گذر از مشکلات و معضلات جامعه است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان گفت: انتخابات اگر به انتخاب اصلح منجر شود، فرصتی برای تغییر وضعیت موجود و نزدیک شدن به وضع مطلوب است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ انتخابات همواره مورد تاکید ارکان نظام و فرصتی برای تقویت مردم سالاری دینی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید داشته‌اند.

 

انتخاب فرد شایسته دارای مولفه‌ها و شاخصه های مهمی است که رهبری بارها بر آن تاکید کرده تا مردم برای انتخاب فرد اصلح به آن توجه کنند.

 

مهمترین شاخصه انتخابات، مشارکت حداکثری است چون مشارکت گسترده در پای صندوق های رای به عنوان یک اصل اساسی و راهبردی است.

 

«عزت الله سپهوند» در گفت  و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حضوص اهمیت حضور  مشارکت مردم در انتخابات، اظهار داشت: امروز سلامت، امنیت و مشارکت بالای انتخابات مهم است.

 

حضور و مشارکت مردم در انتخبات چه تاثیری در آینده کشور دارد؟

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان افزود: بنا به گفتمان مبنایی و دینی و قرآنی نظام اسلامی "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"، ثانیاً بر اساس مهمترین اقتضای جمهوریت نظام اسلامی، حق تعیین کارگزاران و به تعبیر بهتر خدمتگزاران و امانتداران مسئولیتهای اجرایی کشور به مردم تفویض شده است.

 

وی ادامه داد: بنا به همین مبانی، انتخابات اگر به یک انتخاب اصلح منجرشود می تواند مهمترین فرصت برای تغییر وضع موجود و نزدیکتر شدن به وضع مطلوب و بزرگترین پل گذار از برخی معضلات و مشکلاتِ به ویژه اقتصادی و معیشتی مردم کشور باشد.

 

سپهوند افزود: حتی دولت مطلوبِ منتخب آینده، می تواند با برنامه ریزی درست برای توسعه متوازن کشور در ابعاد مختلف، زمینه را برای نزدیکتر شدن به تمدن نوین اسلامی- ایرانی فراهم کند.

 

شاخص انتخاب اصلح چیست؟

 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین شاخص های انتخاب درست یا منتخب اصلح  اعتقاد قلبی و عملی به مبانی برآمده از فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است.

 

سپهوند ادامه داد: عدالتخواهی، فسادستیزی، کارآمدی، برنامه محوری، ارائه ی برنامه منسجم اقتصادی، تحول گرایی، داشتن روحیه ی امیدبخش جهادی و جوانگرایی  دیگر شاخص های انتخاب اصلح است.

 

انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری؟

 

وی افزود: انتخابات در منظومه ی منسجم فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با دو بال "مشارکت حداکثری" و "انتخاب مطلوب" می تواند جامعه را به سمت آرمانهای تراز تمدن نوین اسلامی -ایرانی سوق دهد.

 

سپهوند ادامه داد: اگرچه این حکیم فرزانه، نفیاً و اثباتاً درباره ی اشخاص حاضر در صحنه ی انتخابات به صورت مصداقی، اظهار نظر نفرموده اند، اما همواره شاخص هایی را به عنوان چراغ راه برای کمک به فرایند کشف کاندید اصلح توسط خود مردم ارائه فرموده اند که تمرکز بر همین رهنمودها می تواند ما را به کلیدواژهایی مثل داشتن روحیه ی فسادستیزی، تحول گراییِ مثبت و... برای انتخابی آگاهانه و از سر بلوغ سیاسی برسانند. چرا که ایشان حقیقتا به این امر معتقدند که؛

"اگر این انتخاب با مشارکت حداکثری همراه باشد این حضور پر شور مردم در انتخابات تأثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود."

 

وی افزود: در این منظومه ی منسجم فکری، این مشارکت حداکثری اگر منجر به انتخاب مطلوب اصلح باشد بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را خود یه خود حل می کند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به صراحت فرموده اند؛ کسانی باید بر سر کار بیایند که معتقد به مردم و جوانان باشند، عنصر جوان را قدر بدانند، عملکرد انقلابی داشته باشند و حقیقتاً عدالتخواه و ضدفساد باشند...دولتی باید تشکیل شود که دارای کفایت و مدیریت، با ایمان، لبریز از امید و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد...چنین دولتی پس از روی کار آمدن می‌تواند با گماردن صدها مدیر جوان و مؤمن در مدیریت‌ها کار کشور را سامان دهد.

 

نسخه نجات بخش کشور در بحث انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

 

سپهوند خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری همراه با بلوغ سیاسی و منجر به انتخاب اصلح توسط مردم، و نیز نگاه متوازن منتخب اصلح به همه ی ابعاد مدیریتی و اجرایی کشور از حوزه ی فرهنگ و اخلاق و هنر گرفته تا حوزه ی علم و فناوری و اقتدار دفاعی و سیاست خارجی و... با تاکید و تمرکز بیشتر بر حل معضلات اقتصادی و معیشتی مردم، با نگاه به قدرت درون زای اقتصادی کشور را می توان نسخه ی نجات بخش کشور از برخی مشکلات فعلی دانست.

 

کد خبر 1056793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha