حضور پر تعداد چهره‌های شناخته شده در انتخابات نشان دهنده نبود توسعه تحزب/ برنامه‌های نامزد‌ها باید قابلیت اجرا داشته باشد

نوری قزلجه بر این نکته تاکید داشت که حضور پر تعداد چهره‌های شناخته شده در نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده نبود توسعه تحزب و نداشتن فعالیت گسترده احزاب در کشور هم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، غلامرضا نوری قزلجه، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی شب گذشته (شنبه 25 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت‌هایی ایجاد کرده است که افراد زیادی توانسته اند به عنوان رجل سیاسی خود را در حد ریاست جمهوری بدانند و نام نویسی کنند، گفت: جنبه مثبت تعداد زیاد چهره‌های شناخته شده ثبت نام کرده برای انتخابات آینده است.

 

وی ادامه داد: دلیل اصلی افزایش داوطلبان این است که افراد نمی‌توانند در طیف‌های سیاسی قرار بگیرند و خیالشان راحت باشد که توانسته اند ادای دین کنند.

 

نوری قزلجه با اشاره به اینکه حضور پر تعداد چهره‌های شناخته شده در نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده نبود توسعه تحزب و نداشتن فعالیت گسترده احزاب در کشور هم است، گفت: البته اکنون دست شورای نگهبان برای مشارکت حداکثری در جهت افزایش اقتدار و امنیت کشور باز و فضا برای رقابتی شدن فراهم است.

 

وی با اشاره به اینکه توپ اکنون برای ایجاد فضای مشارکت حداکثری در زمین حاکمیت است تا همه سلیقه‌ها در انتخابات حضور داشته باشند، گفت: مردم از برخی انتخابات و مناظره‌های گذشته خاطره خوبی ندارند و اگر اتفاق بدی در مناظره‌های آینده بیفتد مردم از حضور در میدان سرخورده می‌شوند.

 

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جامعه این بداخلاقی‌ها را نمی‌پذیرد و مردم می‌خواهند نامزد‌ها برنامه هایشان را برای حل مشکلات آن‌ها ارائه دهند، گفت: صدا و سیما در شرایط کرونا وظیفه سنگین تری دارد و فضای مجازی نیز به دور از بداخلاقی‌ها باید گسترش یابد و به حضور پرشور مردم در انتخابات کمک کند و مردم از این طریق برنامه‌های نامزد‌ها را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه کسی که برای ریاست جمهوری می‌آید، باید قانون اساسی را از ابتدا تا انتها قبول داشته باشد، مناسبات سیاسی و چارچوب‌ها را بشناسد و در داخل آن کار کند، افزود: مردم به پرباری برنامه‌های نامزد‌ها در عرصه داخلی و بین المللی توجه کنند.

 

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی بر این موضوع اشاره داشت که نامزد‌ها نباید در صحبت هایشان گذشته انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند، زیرا مردم متوجه تخریب‌ها و نادیده گرفتن خدمات نظام اسلامی می‌شوند و با آن مخالفت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی شعار‌ها نیز قابلیت اجرا ندارد مانند افزایش یارانه ها، زیرا اکنون برای پرداخت همین یارانه نیز مشکل داریم، گفت: مردم باید توجه کنند نامزد‌های انتخابات بر اساس سوابق خود توان اجرای وعده هایشان را داشته باشند.

 

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه داوطلبی که برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی می‌کند باید با شئون مختلف کشور آشنا و به مسائل و موضوعات گوناگون مسلط باشد، گفت: البته مدیریت‌های گذشته باید نقد شود، اما تخریب درست نیست.

 

وی با بیان اینکه مردم بدانند با هر درصدی از مشارکت رئیس جمهور انتخاب می‌شود، اما مشارکت آن‌ها افزون بر افزایش اقتدار ملی سرنوشت خودشان را نیز تعیین می‌کند و فردای بهتری را برای آن‌ها به همراه دارد، گفت: برنامه‌های نامزد‌ها باید قابلیت اجرا و نسبت به شرایط کشور حرف جدیدی داشته باشد و تکراری نباشد.

کد خبر 1056866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha