کلیات طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» تصویب شد

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه امروز خود کلیات طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش» را با اتفاق آرا تصویب کردند و این طرح برای بررسی جزئیات به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، بررسی طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستور کار نشست امروز (سه‌شنبه 28 اردیبهشت) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قرار داشت که طراح آن متفکر آزاد نماینده تبریز است. در جزئیات این طرح قید شده که آموزش و پرورش نسبت به کمبود معلم در نظام آموزشی خود اعلام نیاز کند. بر اساس این طرح، 60 درصد نیروها از درگاه دانشگاه فرهنگیان و 40 درصد از طریق آزمون ماده 28 جذب خواهند شد؛ در این آزمون برای افرادی که سابقه معلمی دارند و در گروه‌های مختلف معلمی از جمله نهضتی، حق التدریس، خرید خدماتی و غیرانتفاعی قرار دارند، ضریب مثبت دریافت خواهند کرد.

 

بنابراین گزارش، این طرح با اتفاق آرا در کمیسیون آموزش تصویب شد و جزئیات آن با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش چکش کاری خواهد شد.

 

این گزارش می افزاید: در نشست امروز نیز همه دستگاه‌ها حضور و نقطه نظرات خود را در رابطه با طرح مذکور بیان کردند تا طرح پخته‌ای با در نظر گرفتن همه جوانب به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

کد خبر 1057914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha