راه اندازی عرصه دفاع نوین در بسیج سازندگی/ جبهه جهانی گروه های جهادی تشکیل می شود

سردار زهرایی از تشکیل جبهه جهانی گروه های جهادی با هدف خدمت به محرمان خبرداد و گفت: بسیج سازندگی از جنس مردم است و با تفکر جهادی فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سردار« محمد زهرایی» ساعتی پیش در سفر به استان لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بسیج سازندگی مولود انقلاب  و از جنس مردم است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: بسیج سازندگی در سال 79  در امتداد جهاد سازندگی و با تفکر جهادی با روحیه جهادی و تفکر جهادی تشکیل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی متشکل از ۴۹ گروه جهادی بود که بصورت خودجوش به مناطق محروم می‌رفتند.

 

سردار زهرایی با بیان اینکه گروه های خودجوش جهادی در ۲۰ سال گذشته بیش از هزار برابر شده است، ادامه داد: گروه های جهادی به عنوان تسهیل گر نقش مهمی در محرومیت زدایی دارند.

 

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی امتداد مردمی دستگاه های اجرایی است، افزد: بسیج سازندگی حلقه بین نظام اداری دولت، امام امت و مردم است.

 

سردار زهرایی بیان کرد: فعالیت بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی، روی دیگر قرارگاه خاتم است و پروژه هایی مردمی را پی گیری می کند.

 

وی از اجرای طرح "جامع محرومیت زدایی بسیج"  خبرداد و ابراز کرد: طرح جامع محرومیت زدایی در دو بستر مناطق روستایی و مناطق حاشیه نشین آغاز شده است.

 

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: هدف طرح جامع محرمیت زدایی بسیج راه اندازی فعالیت‌های اقتصادی در مناطق محروم  است و اقشار مختلف جامعه مانند پزشکان، مهندسان، طلاب، مداحان و... در گروه های جهادی حضور دارند.

 

وی بیان کرد:  در گام نخست 10 هزار و283 روستا ویک هزار  100 محله حاشیه نشین شناسایی شده اند که طی برنامه پنج ساله طرح محرومیت زدایی در این مناطق شناسایی شده اچرایی می شود.

 

آب نخستین اولیت فعالیت های بسیج سازندگی است

 

سردار زهرایی با بیان اینکه در روستا ها با اولویت آب کار می کنیم، افزود: در روستا ها بحث آب  چه در حوزه آب شرب و چه آب کشاورزی به صورت ویژه دنبال می شود.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه اولویت دوم بسیج سازندگی، مسکن محرومان است، خاطرنشان کرد: سیل و زلزله وخسارت های ناشی از آنان، نشان دهنده اهمیت ساخت و بهسازی مسکن محرومان است.

 

وی بیان کرد: اولویت دیگر بسیج سازندگی ساخت مدرسه، خانه بهداشت و محرومیت زدایی در این دو حوزه است.

 

راه اندازی عرصه دفاع نوین در بسیج سازندگی

 

سردار زهرایی افزود: بسیج سازندگی عرصه فعالیتی مانند اول انقلاب  هشت سال دفاع مقدس طراحی کرده است که عرصه دفاع مقدس نوین است.

 

وی ادامه داد: در این دفاع مقدس نوین عرصه ای برای جنگ با محرومیت وفقر فراهم شده است که سربازان  افسران آن جوانان مومن و انقلابی  گروه های جهادی هستند.

 

فعالیت مستمر بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقامتی

 

وی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: وقتی اقتصاد مقاوم می شود که مردم محور باشد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیج در این حوزه به دنبال شناسایی مزیت های هر منطقه است، ادامه داد: تلاش می شود علاوه بر آموزش، حلقه های این زنجیره را پیدا می کنیم.

 

سردار زهرایی افزود: بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی به عنوان تسهیل گر فعالیت می کند  گلوگاه ها را در حوزه صنایع تبدیلی و بسته بندی شناسایی می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: 435 قطب صنایع تبدیلی در کشور شناسایی شده است که این هدف را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال می کند.

 

راه اندازی 25 هزار صندوق قرض الحسنه در کشور

 

سردار زهرایی همچنین با اشاره به  فعالیت صندوق های قرض الحسنه بسیج، افزود: 25 هزار صندوق قرض الحسنه بسیج در کشور تشکیل شده است که براساس بانکداری اسلامی و مردم محور اداره می شوند.

 

90 هزار فرصت شغلی درکشور ایجاد شد

 

وی اذعان داشت: گردش مالی این صندوق های قرض الحسنه بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان است و تاکنون نزدیک به 90 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده اند.

 

سردار زهرایی با اشاره به فعالیت 49 هزار گروه جهادی در کشور، افزود: فعالیت گروه های جهادی هدفمند و سازماندهی شده است.

 

جبهه جهانی گروه های جهادی تشکیل می شود

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود فعالیت گروه های جهادی تبدیل به جریان شد، افزود: جبهه جهانی گروه های جهادی تشکیل می شود و این جبهه به محرومان خدمت رسانی خواهند کرد.

 

خدمت رسانی بسیجیان در بحران کرونا

 

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به فعالیت های بسیج در عرصه مقابله با کرونا، اظهار کرد: کرونا محکی برای مردم جهان  حاکمیت ها بود.

 

وی با بیان اینکه مدیریت کرونا در کشور ما نسبت به سایر کشور بهتر بود، افزود: مردم ما در بحران کرونا سفر خود را نصف کرده و به یاری محرومان  مظلومان شتافتند.

 

سردار زهرایی افزود: بیش از هفت هزار و 500 کارگاه کوچک تولید ماسک در کشور راه اندازی شد و پایگاه های بسیج در این زمینه پیشتاز بودند.

 

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی تمدن واقعی برخواسته از دین مبین اسلام را در بحران کرونا نشان دادند.

 

سردار زهرایی افزود: گروه های بسیجی و جهادی عرصه خدمت به مردم پیدا کردند و از ضدعفونی تا تولید ماسک پای کار بودند.

 

کد خبر 1057928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha