افزایش مشارکت جوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح سحاب

بیدخام گفت: مشارکت جوانان قزوینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان با اجرای طرح سحاب افزایش می‌ یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در مراسم افتتاح طرح سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه بیان کرد: طرح سحاب با هدف حمایت‌های امدادی و بشردوستانه در استان قزوین راه ‌اندازی شده و مشارکت جوانان در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: به منظور اجرای این طرح ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، مادی و معنوی به دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و استعدادیابی آنان از مهم ترین اهداف اجرای طرح  است.

 

وی اعلام کرد: در طرح سحاب برنامه های متنوعی برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان پیش بینی شده که می تواند آنها را از آسیب های اجتماعی دورنگاه دارد.

 

بیدخام با اشاره به اینکه آموزش ‌ها به صورت حضوری و مجازی به جامعه هدف ارائه می ‌شود،اضافه کرد: اجرای این طرح در شرایط عادی اجتماع‌ محور است و اجرای آن توسط جوانان هلال ‌احمر با نگاه بشردوستانه‌ای که دارند می ‌تواند منجر به افزایش سرمایه اجتماعی شود.

 

وی تصریح کرد: طرح فرهنگی و اجتماعی سحاب همچنین می‌تواند با ارائه خدمات به گردشگران به رونق گردشگری در استان قزوین کمک کند و با توجه به وجود آثار فراوان تاریخی و جاذبه ‌های متنوع گردشگری قزوین آنها را به هموطنان معرفی کند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: تیم های سیار سحاب برای حمایت ‌های مختلف در زمینه ‌های پیشگیرانه و حمایتی از مسافران گردشگران در بیشتر نقاط مانند مناطق سیاحتی و گردشگری فعالیت می ‌کنند که البته این مهم در گرو نبود محدودیت های کرونایی برای انجام سفر خواهد بود .

 

کد خبر 1058716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha