۶۷ روستای شیروان در مرز تنش آبی قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۶۷ روستای شهرستان شیروان در مرز تنش آبی قرار دارد.

«غلامحسین ساقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: 67 روستای شهرستان در مرز تنش آبی  قرار دارد و 11 روستا تنش آبی ندارد که جهت رفع مشکل روستاهای مواجه با تنش آبی تعداد 10 پروژه پیشنهادی جهت رفع تنش آب شرب به صورت اولویت دار پیشنهاد شده و تعداد 7 پروژه مورد تایید قرار گرفته است که تعدادی از طرح ها بدون تخصیص مانده ولی کارهای مقدماتی آن در حال انجام است که به محض قرار دادن اعتبارات لازم، شرکت آب و فاضلاب آمادگی اجرای طرح ها را دارد.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اینک 55 روستای شهرستان شیروان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه دچار تنش آبی است.

 

 

ساقی با اشاره به وضعیت تامین آب در این روستاها عنوان کرد: در این مناطق آب از طریق چاه و چشمه تامین می شود ولی به دلیل مصرف بی رویه و کشت صیفی جات و کاهش حجم آب های زیرزمینی در ماه هایی از سال دچار تش هستند که آبرسانی به صورت مدیریت مصرف و تانکر انجام می شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای رفع تنش آبی در روستاهای  شهرستان، 10 پروژه پیشنهادی اولویت دارد که باعث رفع تنش می شود و 340 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که از این مبلغ برای 59 میلیارد ریال موافقت شده ولی هنوز متاسفانه مبلغی تخصیص نیافته است.

 

 

وی سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز را 145 لیتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 5 روستای شهرستان با هزار و 738 خانوار مشتمل بر 4 هزار و 888 نفر با تانکر آبرسانی می شود که ظرفیت هر تانکر 10 هزار لیتر است.

 

 

به گفته وی ۱۳۳ روستا با ۴۳ هزار و ۵۹۳ نفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند که تعداد کل مشترکین ۶۱ هزار و ۸۳۳ فقره در شهرها و روستاهای شهرستان، ۱۹ هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب آب دارند.

 

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

 

 

 

کد خبر 1059143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha