تظاهرات گسترده از غرب تا شرق جهان در حمایت از فلسطین

باوجود پایان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تظاهرات در کشورهای مختلف جهان در همبستگی با فلسطینی ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، تظاهرات در کشورهای مختلف جهان در حمایت از ملت فلسطین ادامه دارد و خواستار تعقیب مسئولان اسرائیلی شدند که مرتکب جنایت در حق ملت فلسطین به ویژه در حملات اخیر نوار غزه شدند.

 

حامیان فلسطین در پاریس پایتخت فرانسه در حمایت از ملت فلسطین تظاهرات کردند و خواستار تعقیب و محاکمه قضایی مسئولان اشغالگر شدند. جنایت ارتش اشغالگر مرتکب جنایت جنگی در حق ملت فلسطین به ویژه نوار غزه شدند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات سیاست نژادپرستی اشغالگران صهیونیستی در حق فلسطینی ها را محکوم کردند و خواستار لغو محاصره تحمیلی نوار غزه شدند. همچنین تظاهرکنندگان از مقامات فرانسه خواستند تا موضع آشکاری در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند و تنها بر مسئله موشک های حماس تمرکز نداشته باشند.

 

تظاهرکنندگان در فرانسه و کشورهای اتحادیه اروپا به توقف همکاری نظامی با رژیم صهیونیستی فراخواندند.

شهر برگامو در ایتالیا نیز شاهد تظاهرات گسترده علیه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هتک حرمت دهها شهرک نشین یهودی به مسجد الاقصی که روز گذشته یکشنبه دوم خرداد1400 رخ داد، است.

 

تظاهرات گسترده ای نیز در شهر کازابلانکا برای محکوم کردن حمله اخیر اسرائیل به ملت فلسطین برگزار شد. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی اقدامات اشغالگران در قدس و مسجد الاقصی را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند تا برای متوقف کردن حملات به نوار غزه بر  این رژیم فشار بیاورند و حقوق ملت فلسطین را تضمین کنند.

 

همچنین تحصن های متعددی در همبستگی با ملت فلسطین در شهر مختلف مراکش از جمله طنجه و بورکان برگزار شد. اما مقامات مراکش از برگزاری راهپیمایی همبستگی که قرار بود در رباط برگزار شود، جلوگیری کردند.

در همین حال، شهر کراچی پاکستان شاهد تظاهرات گسترده هزاران نفر است که حملات صهیونیستها به مسجد الاقصی و منطقه شیخ الجراح در قدس اشغالی را محکوم کردند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات با محکوم کردن حملات صهیونیستها به قدس اشغالی و نوار غزه خواستار همبستگی با ملت فلسطین شدند.

 

تعدادی از کشورهای عربی و اروپایی در طول روزهای گذشته شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت مردم فلسطین و محکومیت حملات صهیونیستها به نوار غزه، نمازگزاران مسجد الاقصی و ساکنان منطقه شیخ الجراح هستند.

 

کد خبر 1059543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha