اجرای طرح جدید مدیریت پایدار در اراضی کشاورزی/ بیش از ۸ هزار کشاورز آموزش دیدند

مرادی بابیان اینکه افزایش تولید برنج بسیاری از دغدغه‌های حوزه کشاورزی را مرتفع خواهد کرد گفت: با اجرای طرح همگام با کشاورز بیش از هشت هزار کشاورز گیلانی آموزش های لازم را توسط اساتید مربوطه فرا گرفتند. ‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مرتضی مرادی» امروز (دوشنبه، ۳ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به اجرای طرح همگام با کشاورز اشاره و اظهارکرد: طرح بسیج همگام با کشاورز با همکاری سازمان بسیج کشاورزی و موسسه تحقیقات برنج با هدف حمایت ویژه از محصول استراتژیک برنج، ازسه سال گذشته در گیلان اجرایی شد.

 



رییس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از امروز ۷۵ تن کود رایگان بین کشاورزان استان توزیع می‌شود گفت: ۱۶ هزار و ۷۸۲ مزرعه در طرح بسیج همگام با کشاورز بین هشت تا ۲۵ درصد افزایش عملکرد تولید داشتند.

 



وی اذعان کرد: چهار هزار و ۸۱۰ تن افزایش عملکرد شلتوک با اجرای این طرح در استان بودیم.

 

مرادی تصریح کرد: ۴۴۰ میلیارد ریال طی سه سال افزایش تولید کشاورزان برآورد شده است.

 



مرادی اضافه کرد: در این مدت طرح بسیج همگام با کشاورز، یک هزار و ۸۴۶ مربی در زمینه محصولات ارقام مختلف برنج آموزش دیدند و برخی نیز گزینش شده و مشغول به فعالیت شدند.

 



وی تصریح کرد: هشت هزار و ۷۰۰ کشاورز در این طرح و در کلاس‌های ویژه اراضی کشاورزی آموزش دیدند.
 

رییس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ۶۵۵ تن بذر گواهی شده طی سه سال بین کشاورزان توزیع شد اظهارکرد: ۷۸ استاد برتر در سطح ملی در طرح همگام با کشاورز با این مجموعه همکاری کردند.

 



مرادی از اجرای طرح جدید مدیریت پایدار در اراضی کشاورزی خبر داد و خاطرنشان ساخت: این طرح در استان با جمعیت ۱۰ هزار کشاورز اجرایی می‌شود.

کد خبر 1059731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha