۸۲ مادر باردار و کودک زیر ۵ سال مبتلا به کرونا بستری شدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا اول خرداد ماه سال جاری، ۳۵ مادر باردار و ۴۷ کودک زیر پنج سال مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهر بستری شدند.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: از ۲۸۴ نمونه گرفته شده از مادران  باردار با علائم مشکوک به کرونا، تست ۱۵۵ نفر آنان(۵۴ درصد) مثبت گزارش شد که ۳۵ نفر از آنان بستری شدند و از ۳۴۶ نمونه گرفته شده از  کودکان زیر پنج سال با علائم مشکوک به کرونا تست ۱۰۲ نفر (۳۰ درصد) مثبت بود که ۴۷ نفر آنان در بیمارستان بستری  شدند.

 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان بیان کرد: همچنین تاکنون یک  مادر باردار و یک کودک زیر ۵ سال در این شهرستان به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند.

 

 

هاشمی افزود: از ۱۵۵ مادر باردار که تست کرونای آنان مثبت بود ۱۰۴ نفر شهری و ۵۱ نفر روستایی و از ۱۰۲ کودک با تست مثبت کرونا ۸۳ نفر شهری و ۱۹ نفر روستایی بودند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا تمام سنین را درگیر می کند ولی شیرخواران زیر یکسال و کودکانی که بیماری زمینه ای دارند در معرض بیماری شدید هستند لذا توصیه می شود در صورت دارا بودن  علائم مشکوک به کرونا ( تب، سرفه، تنگی نفس، بی حالی، بی اشتهایی، اسهال و استفراغ..) سریعا  به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

 

 

وی با تاکید بر تغذیه کودکان زیر ۲ سال با شیرمادر و عدم خودسرانه شیرمصنوعی اضافه کرد: مادرانی که مشکل شیردهی دارند به مرکز مشاوره شیردهی مرکز بهداشت شیروان مراجعه کنند، با توجه به اینکه شاخص های بهداشتی نشان داده مراجعه والدین برای انجام مراقبت های بهداشتی کودکان کاهش یافته است، توصیه می شود والدین برای دریافت مراقبت های بهداشتی  کودکان در زمان مناسب اقدام  کنند.

 

 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: همه زنان باردار باید از نظر نشانه های بیماری کووید ۱۹ و پیشرفت علایم،  غربالگری و بررسی شوند خصوصا اگر در تماس نزدیک با فرد مبتلا بوده اند.

 

 

 

هاشمی عنوان کرد: فاکتورهای خطر در بارداری برای ابتلا به بیماری شدید یا بحرانی شامل سن بالای ۳۵ سال،  فشارخون بالا، دیابت و  چاقی می باشد که توصیه می شود در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی به مراکز بهداشتی  درمانی مراجعه کنند و جهت پاسخگویی به سوالات و راهنمایی با تماس سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و  مشاوره رایگان دریافت کنند.

 

 

 

کد خبر 1060651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha