معابر روستایی مسدود شده از سیل بازگشایی شد

سرپرست فرمانداری شیروان گفت: معابر روستایی مسدود شده روستای قلجق از توابع بخش مرکزی این شهرستان بر اثر سیل که عصردیروز که همراه با سنگ و رسوب بود بازگشایی شد.

«علی ذوالفقاری» با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: بر اثر وقوع سیل دو باب منزل روستایی در روستای قلجق که محل نگهداری دام بود دچار آبگرفتگی شده بود که توسط نیروهای هلال احمر نیز تخلیه شد و همچنین یک خودروی گرفتار از سیل بیرون کشیده شد و خسارت جانی همراه نداشته است.

 

 

سرپرست فرمانداری شیروان اضافه کرد: جاری شدن سیل در مسیر داخلی شهر زیارت شیروان به مزارع پایین دست و به باغ ها و اراضی  روستای قلجق از توابع بخش مرکزی شهرستان خسارتی وارد کرده است که برآورد خسارت ها و ارزیابی ها فردا توسط کارشناسان صورت خواهد گرفت.

 

 

ذوالفقاری بیان کرد: با جاری شدن سیل در دو نقطه شهرستان، شهر زیارت و روستای قلجق ابنیه فنی و راه ها دچار هیچگونه خسارتی نشدند و بحث تردد اهالی از همان ساعات اولیه مشکلی نداشت.

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه  زراعی و باغی دارد.

 

 

اداره کل هواشناسی خراسان روز سه شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که بارش باران به همراه رعد و برق و وزش باد شدید برای برخی مناطق استان تا چهارشنببه شب پیش‌بینی می‌شود که احتمال وقوع سیل در این بازه زمانی دور از انتظار نبود.

 

کاهش نزولات جوی در بهار امسال موجب نگرانی کشاورزان شده است اما هر از چند گاهی بارش های رگباری که به صورت منطقه ای انجام می شود مشکلاتی را برای کشاورزان در پی دارد.

 

 

 

کد خبر 1060689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha