ضرورت تبیین حقایق و بصیرت افزایی برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات

حجت الاسلام مشرفی گفت: نیروهای انقلاب و رسانه‌ها وظیفه سنگینی برای تبیین حقایق، بصیرت افزایی و بیان راهکار برای حل مشکلات جامعه بر عهده دارند چرا که با تحقق این مهم امید می‌رود شرایط به نفع نظام و انقلاب و حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» ظهر امروز (۶ خرداد) در نشست خبری اظهار کرد: انقلاب اسلامی در گام دوم با ایستادگی، ایثار و بصیرت افزایی پای خود را محکم کرده و امروز در آغاز یک انقلاب عظیم فرهنگی و تشکیل تمدن نوین اسلامی هستیم و شورای وحدت عزم خود را برای فریاد زدن این آرمان و ایفای نقش در تمدن نوین اسلامی جزم کرده است.

 

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: شرایطی که امروز در آن قرار داریم نسبت به هشت سال گذشته متفاوت است چرا که هجمه همه جانبه دشمنان اسلام و انقلاب در ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی، بیولوژیکی و همچنین ضعف در مدیریت و ناکارآمدی نیروهای اجرایی موجب شده تا مردم سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی را تجربه کنند.

 

وی افزود: باور و اعتقاد راسخی عموم ملت ایران به آرمان های اسلام و انقلاب و رهبری حکیمانه موجب شده که تاکنون کشور دوام بیاورد و همه نقشه های دشمنان ناکام بماند و اکنون ایران اسلامی با قوت پیش می رود.

 

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه ناکارآمدی که مجموعه نیروهای اجرایی از خود نشان دادند عده زیادی که به آنان رای دادند را ناامید کرده است و بعید نیست این موجب کاهش مشارکت و آرای عمومی شود، تصریح کرد: نیروهای انقلاب، رسانه ها و علما و فرهیختگان وظیفه سنگینی برای تبیین حقایق، بصیرت افزایی و بیان راهکار برای حل مشکلات جامعه بر عهده دارند چرا که با تحقق این مهم امید می‌رود شرایط به نفع نظام و انقلاب و حضور حداکثری مردم پیش برود.

 

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: هدف و آرمان شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی رسیدن به آرمان های انقلاب است و حریف مقابل ما نیز جبهه استکبار است. در شرایطی که با هجمه دشمن مواجه هستیم هر چه جبهه نیروهای انقلاب و زمینه هم افزایی آنان فراهم شود جای برای کار وجود دارد.

 

وی تأکید کرد: وجود جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و یک لشکر به منزله نفی نیروهای منسجم دیگر نیست و این جبهه نیازمند لشکرهای مختلف از نیروهای انقلابی است.

 

حجت الاسلام مشرفی در ادامه افزود: نوع نگاه شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی به مسائل امروز جامعه نگاه آرمانی و مشارکت حداکثری احزاب و گروه های مختلف است تا زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم شود.

 

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شناسایی و تطبیق شاخص های کاندیدای اصلح در بحث انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری را رسالت خود می دانیم، گفت: از گذشته کار پژوهشی در فرمایشات حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری را شروع کردیم و ۲۶۰ شاخص کاندیدای اصلح برای ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و شورای شهر را استخراج کردیم و پس از آن ۲۶ شاخص دانش و تخصص، توانمندی مدیریتی و غیره جمع بندی شده است و به عنوان پایه ارزیابی کاندیداها انتخاب شده است.

 

وی ادامه داد: کاندیداها برای ارزیابی رزومه و سوابق به کمیته های مربوطه ارجاع داده شدند و بنای ما بر این است از همه ظرفیت های نیروهای انقلاب در این عرصه استفاده کنیم. پس از جمع بندی لیست افراد امکان هماهنگی با نیروهای ائتلاف هم وجود دارد.

 

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه مشکل کشور این نیست که یک فردی از نیروهای متعهد و دلسوز انقلابی مسئولیت کشور را برعهده بگیرد بلکه تحول در عرصه مدیریت اجرای کشور الزاماتی دارد که در بخش عمده آن باید مجموعه های اثرگذار مردمی به آن برسند، تصریح کرد: دشمن شناسی و آشنایی با نقشه های آنان می تواند حلال مشکلات امروز کشور باشد و این امر  مستلزم گفتمان سازی است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر گفتمان انقلاب را ترویج دهیم موفق خواهیم بود، در ادامه افزود: بلوغ سیاسی امروز مردم به حدی است که می توانند به این جمع بندی برای انتخاب یک کاندیدای اصلح برسند.

 

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیازمند تحول است و باید مبتنی بر مبانی اصیل انقلاب و اسلام باشد، گفت: زمینه های برای تحقق نجات کشور از مشکلات و موفقیت آیت الله رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری  وجود دارد البته مشکلات یک شبه ایجاد نشده که توقع حل یک شبه آن را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مشرفی تأکید کرد: باید همه نیروهای جوان و پرتلاش نقش خود را به درستی ایفا کنند و برنامه تحولاتی داشته باشد و هم مردم حمایت از دولت جدید به همراه نظارت جدی داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی نسبت به مبانی انقلاب آشنایی لازم را دارند و پست های کلیدی را تجربه کردند و صحنه کارزاری که دشمن ایجاد کرده را می بینند بنابراین ایشان با احساس تکلیف شرعی و امکان تغییر شرایط با وجود ظرفیت های عظیم کشور پای در میدان گذاشتند.
 

 

کد خبر 1060885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha