تگرگ و سیل بیشترین خسارت را به اراضی زراعی شیروان وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: تگرگ و سیل عصر روز گذشته بیشترین خسارت را به اراضی زراعی شیروان وارد کرد.

حسن ایزانلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تگرگ و جاری شدن سیل عصر روز گذشته، 13 میلیارد و 140 میلیون ریال به  کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: این خسارت در سطح 38.5 هکتار برآورد شده که 31.5 هکتار در سطح زراعت که سطح خسارت دیده 100 تا 70 درصد و 7 هکتار باغ گردو سیب که 40 تا 30 درصد خسارت دیده است، همچنین در حوزه دام  25 راس دام سبک برآورد شده است.

 

 

ایزانلو با بیان اینکه تعداد خانوار خسارت دیده از سیل و تگرگ عصر روز گذشته 30 خانوار بودند اضافه کرد: بیشترین خسارت ها به ترتیب در حوزه زراعت به مبلغ 7 میلیارد و 540 میلیون ریال، باغی 4 میلیارد و 100 میلیون ریال و دام یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: خسارت های وارد شده در روستای قلجق از توابع بخش مرکزی و شهر زیارت شیروان بوده که بیشترین خسارت مربوط به روستای قلجق شهرستان برآورد شده است.

 

 

وی تصریح کرد: وقوع سیل و بارش تگرگ در ۲۹ فروردین و ۱۷ اردیبهشت ماه امسال هم  بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال به کشاورزی و باغ های این شهرستان خسارت زده بود.

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه  زراعی و باغی دارد.

 

 

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز سه شنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع سیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هشدار داده بود.

 

 

 

کد خبر 1060928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha