معنویت و اخلاق مداری نیاز جامعه برای رستگاری است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: معنویت و اخلاق مداری نیاز جامعه برای رستگاری است و باید برای دوری از گناه تلاش کنیم که گناه، خروج از حلقه عبودیت خداوند و ورود به حلقه شیطان است.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لائینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: همه ما همچنان که در برابر خود و خانواده مسئول هستیم در برابر جامعه و مردم هم مسئول هستیم و نباید با بی تفاوتی زمینه سازی گناه را در جامعه فراهم کنیم.

 

امام جمعه نکا افزود: تقوا یعنی  گناه نکردن و توبه، برگشتن از گناه است و چون درِ رحمت خدا گسترده است، در هر زمان انسان برگردد، خدا توبه ما را می پذیرد و لذا باید برای تقوای الهی از یکدیگر سبقت گرفت.

 

وی با بیان اینکه کسی که گناه می کند عبد خدا نیست؛ تصریح کرد:  میان انسان و خدا رابطه بندگی است و این رابطه با گناه قطع می شود و کسی که از حلقه عبودیت خارج شد وارد حلقه شیطان می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: معنویت و اخلاق مداری نیاز جامعه برای رستگاری است و باید برای دوری از گناه تلاش کنیم که گناه، خروج از حلقه عبودیت خداوند و ورود به حلقه شیطان است.

 

وی اضافه کرد: خداوند ما را برای کمال آفریده است و کمال انسانیت نیز در مسیر قرب الهی است و باید با تقوای الهی در این قرب و نزدیکی به خدا و نهایتا" کمال نهایی تلاش شود.

 

امام جمعه نکا گفت: در حدیث شریف آمده است: « توبه کننده از گناه مانند کسی است که گناه نکرده است» و لذا براساس همین باید در توبه کردن تلاش شود و تعجیل شود تا خدای ناکرده دیر نشود و خدا نکند کسی در هنگام گناه بمیرد.

 

وی یادآور شد: اگر خواستیم خدا ما را بپذیرد؛ باید به سوی خدا برویم؛ باید به درِ خانه ائمه برویم و نباید کسی فکر کند که از دیگران برتر است؛ شاید کسی را  که به او توجه نمی کنند، ولی خدایی باشد و اعمال و رفتارش برای خدا باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: ترویج اخلاق و تلاش برای عزت جامعه وظیفه مهمی است که باید در این امر استمرار داتشه باشیم و با اخلاق مداری جامعه را به تعالی رهنمون شویم.

کد خبر 1061580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha